Vechten met de politie? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van remco kwint - WaarBenJij.nu Vechten met de politie? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van remco kwint - WaarBenJij.nu

Vechten met de politie?

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

21 Maart 2006 | Indonesië, Batavia

Wow vandaag was weer een heftig dagje. Vannochtend besloot ik het naar het national monument te gaan. Dit is een groot park met een hele hoge toren in het midden waarvan je een prachtig uitzicht over jakarta hebt. Toen ik in het park aankwam verbaasde ik me over de grote hoeveelheid militairen etc. Na even rondvragen bleek er dus een grootscheepse oefening te zijn van de oproerpolitie, de marine, de infanterie en de luchtmacht. Het zag er allemaal vrij indrukwekkend uit en na even rondlopen door het park zat ik na 20 minuten te ontbijten maar een groep parachutisten uit het leger van indonesie....jammer dat ik hier geen foto's van kon/mocht maken want het was een erg grappig gezicht. Eenmaal aangekomen in het centrale gedeelte van het park heb ik vanaf de centrale toren genoten van een prachtige demonstratie van het indonesische leger. Een beetje delta-loid stijl maar dan in indonesie ipv noord korea. Al met al was ik erg tevreden over mijn touristische uitstapje maar het werd allemaal nog mooier...toen ik namelijk zat te kijken naar een van de optochten raakte ik in gesprek met iemand die vertelde dat hij over 20 minuten ook op het plein moest zijn om te gaan rellen met de oproerpolitie....Dit klonk natuurlijk erg interessant en na even dubben stond ik tussen een menigte van 100 joelende en schreeuwende indo's. Gewapend met stokken en verfbommen moesten we proberen de m.e. divisie te doorbreken en naar de overkant van het plein te komen, een soort van visnetje voor volwassenen dus. Het was een hele grappige ervaring en ik ben er zonder enige kleerscheuren vanaf gekomen, wel zat ik helemaal onder de verf maar dat kon de pret niet drukken. Achteraf hebben we met z'n allen een goede kop indonesische koffie gedronken en dus was het een geslaagde oefening. Tevens ben ik vandaag benadert om te spelen in een televisiecommercial. Ik zou moeten spelen in een voetbalteam dat reclame maakt voor noten...ja als in peanuts dus. Persoonlijk denk ik dat ze eerst beter een goede scenarioschrijver in kunnen huren maar het is wel een erg aantrekkelijk aanbod. Het mooiste is nog dat ik pretty close ben met degene die over de casting gaat en ze beloofde me dat als ik op autitie zou komen ik 100% zeker in de reclame zou komen. So far so good natuurlijk want het lijkt me een ontzettend unieke ervaring om hieraan deel te nemen alleen het enige probleem is dat de shooting op vijf,zes en zeven april is. Juist, precies het moment waarop er een vliegtuig op bangkok staat te wachten om mij via wenen naar amsterdam te brengen...beetje jammer dus want het lijkt me echt heel erg gaaf dus ik overweeg om misschien mijn ticket enkele dagen op te rekken maar dit moet ik allemaal nog maar eens goed overdenken. Verder ben ik eergisteren naar de grootste moskee van indonesie geweest om daar niet alleen de tourist uit te hangen maar ook om meer te weten te komen over de islamitische cultuur etc. erg interessant allemaal.

Dan rest mij nog om mijn enige echte opa een hele prettige verjaardag te wensen, ik feest mee op afstand okay?

tot zover jakarta....

take care en natuurlijk nog steeds super van alle berichtjes enzo, geniet er echt van!

cheers,

remus

  • 21 Maart 2006 - 15:05

    Rachella:

    Haha en dan op het laatst op je rug lumpur eten op een groot grasveld zeker. Maar vliegticket rekken lijkt me geen strak plan.. We kunnen echt niet nóg langer zonder je!
    greets!

  • 21 Maart 2006 - 15:32

    Peter:

    hilarisch, het wordt immer komischer. ik lach me rot, moet dan zeker naar indonesie om zeker te weten dat ik het spotje een keer zie.
    misschien een tussenstop bollywood op de terugweg

  • 21 Maart 2006 - 15:33

    Sijdude:

    Oi dudio!
    Best een unieke ervaring! ;-) Cool man!
    Trouwens, dudio, je kan echt NIET je vliegticket rekken, hoor!!! Er zijn al mensen die, die dagen al vrijgenomen hebben(met zeer veel moeite!) en daar niet meer onderuit kunnen! En daarbij, inderdaad, we kunnen niet NOG langer zonder je! ;-)
    Wat ga je voor de rest nog meer doen daar?

    Love ya knullie! Cheers Fer

  • 21 Maart 2006 - 15:35

    Mirjan:

    waaa relschopper! klinkt erg leuk!en ik zou zeker mn ticket omboeken:)

  • 21 Maart 2006 - 16:27

    Mirjam:

    Rem, als je wat eerder terugkomt mag je voor mij wel een keer PEANUT spelen hoor! Al zal ik minder betalen denk ik..

  • 21 Maart 2006 - 16:57

    Peter:

    hilarisch, het wordt immer komischer. ik lach me rot, moet dan zeker naar indonesie om zeker te weten dat ik het spotje een keer zie.
    misschien een tussenstop bollywood op de terugweg

  • 21 Maart 2006 - 17:56

    Lotte Eckhardt:

    heej Remco,
    poos geleden zeg!
    maar wat een prachtige foto's heb je fotoalbum staan. nog veel plezier
    groetjes

  • 21 Maart 2006 - 18:17

    Ma-rry:

    Het moet niet gekker worden.......
    Vergeet je niet iedere dag wat in je "dagboek"te schrijven, anders geloof je je eigen verhalen straks niet eens meer!!
    Enne....je reis wat verlengen geeft misschien ook wel problemen met je verzekering en zo. In ieder geval tijd om een keer uitgebreid te overleggen!!
    Doe voorzichtig en ook jij gefeliciteerd met opa!!

  • 21 Maart 2006 - 18:44

    Lies:

    Haha. Weet je zeker dat jij niet de Noot bent:P
    Haha en ook nog is relschoppen daaro. Nou Rem maak er nog wat van en tot snel. Kus

  • 21 Maart 2006 - 18:49

    Druif!:

    druif!! lamlendige toerist!! gheghe mensen zitten te springen hier om vakantie en jij heb t al half jaar vakantie hehehe

    kom jij es snel terug!!

    *onze groet druifje*

  • 21 Maart 2006 - 19:07

    Daddio:

    Hey Remus, wat een avonturen weer. Langer wegblijven lijkt mij ook een slecht idee hoor Rachella, het plannen van een vrije dag is op het moment een regelrechte ramp en om je nou met de trein terug te laten komen... Maar ik ben blij dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Dikke hug van mij:)

  • 21 Maart 2006 - 22:07

    Pils:

    Hey relschopper, gelukkig ben je nog jezelf gebleven, hahaha. Ben benieuwd hoe je bent als je terugkomt. Je maakt wel veeeel mee daar zeg. Wel tof hoor als ik dat zo lees. In het echt hoor ik het allemaal vast nog wel, en al gauw ook zeg, tijd is om gevlogen.
    Take care de laatste weken! En doe geen dingen die peter ook niet zo doen! ;) Love you -x-jes Pilsje

  • 22 Maart 2006 - 07:16

    Bourtange:

    Hoi Remco

    Mij verbaast niks meer

    Herman

  • 26 Maart 2006 - 19:51

    Roomie:

    he gozer dat rellen klinkt me als muziek in de orren had ik echt bij willen zijn.
    maar haal het niet inje botte hersens om nog langer weg te blijven het is nu wel weer mooi geweest.
    vermaak je de laatste dagen dan zien we je weer in mooi holland.
    ps neem nog wat zon mee de lente begint hier nu ook

  • 26 Maart 2006 - 20:09

    Ma-rry:

    Ik vind heen en weer naar Groningen al een wereldreis! Nog gefeliciteerd met je tante trouwens: ze had minstens een kaart verwacht.
    Etentje met de familie gisteren was leuk: je opmerking over "je enige echte opa"werd zeer gewaardeerd! Hoop snel weer wat van je te horen en je bijna weer te zien!!!! Liefs, XXXX

  • 27 Maart 2006 - 11:07

    Sijdude:

    Oi dudio!
    Hoe is 't met je knullie?!
    Zeg ff een vraagie....hoe zit 't daar nou met de zomertijd? Scheelt 't nou 5,5 uur?! Ikke nie zo goed begrijp meer.. ;-)
    Nog 11 dagen knullie! De dagen tikken nu echt heel snel weg!
    'T stappen ben ik nog niet verleerd trouwens! Zaterdag weer ff bewezen! pffff, hahaha ;-)

    Take care dudio en tot snel! Dikke knuf van je buddy! X Fer

  • 27 Maart 2006 - 19:09

    Bourtange:

    Hoi Remco,

    Ook zonder je kaart heb ik een leuke verjaardag gehad.
    et is eindelijk lente hier, met de komende dagen veel wind en regen maar eindelijk temperaturen ven 10 graden !!!!!
    Ene....Groningen is niet zo ver hoor, kom snel maar eens langs we zijn reuze benieuwd naar je ervaringen en verhalen.
    Heel veel plezier deze laatste dagen en geniet er van.

    Niesje
    P.s. Herman zit in Frankrijk.

  • 28 Maart 2006 - 09:18

    Ditty En Arie:

    waarschijnlijk mijn laatste reactie, je bent al bijna terug.Wil je pas zien als het ergste bruin er weer af is hoor, voel me anders zo'n bleekscheet!! Je werd gemist op opa's feestje, vooral met het foto's maken. Moeten we jou er maar tussen plakken via zo'n foto-bewerkings programma. Je pa, je ma, en allen die je een warm hart toedragen zullen blij zijn als je weer voet op Hollandse bodem hebt gezet, goeie thuisreis alvast.
    Arie en Ditty.

  • 31 Maart 2006 - 15:33

    Roomie:

    He gozer het zit er nu toch echt bijna op en moet je weer aan de nederlandse keuken en vooral het weer gaan wennen op dit moment stormt en regent het hier maar de temp valt wel mee ongeveer 12 graden (voor jou vast erg koud?)
    nou ik hoop je gauw weer eens te zien en je verhalen aan te horren natuurlijk.
    Geniet ernog een paar dagen van en tot in het voor jou koude nederland.

  • 02 April 2006 - 18:16

    Rik:

    Aan de reacties te lezen wil zo'n beetje iedereen dat je lekker naar huis gaat in plaats van de pinda uit te hangen... ik zou het niet doen, waar avontuur is daar moet je heen Remco!

  • 02 April 2006 - 18:38

    Wilma:

    jeetje mijn kleine neefje. wat moeten we nog zeggen Remco......... Ga jij nog wel aarden in dit nederland of weet je al waar je volgende trip naar toe gaat. Mocht je weer weg gaan blijf ons dan via dit info op de hoogte houden want een ding is zeker je verhalen zijn zeker niet doorsnee en de moeite van het lezen waard. Ben voor je ouders toch wel blij dat je in deze maand weer thuis komt hoor. (hier spreekt dus een moeder) maar kan me ook heel goed voorstellen dat wat jij doet een unieke ervaring is. We horen van je en alvast een goede terugreis gewenst of dit nu voor of na je commerciele doorbraak is.

    liefs wilma

  • 05 April 2006 - 06:42

    Sijdude:

    Oi dudio!
    Je zou maar weer bijna thuis zijn! ;-) hahaha
    Nog maar 2 dagen en staat weer met beide benen op de realistische, koude, drasserige Hollandse bodem. Damn....waarom kom je ook al weer terug?? hahaha....nee....zeker dat je wel terug komt!
    See you friday!
    Succes met de shoot vandaag. Ik ben heel erg benieuwd! We zien de tape wel, I guess....
    Mega knuf van je bud!
    Cheers Fer

  • 05 April 2006 - 13:54

    Ma-rry:

    Ben benieuwd hoe je opnames vandaag waren! Nog veel benieuwder of alle aansluitingen van je vliegreizen goed gaan.
    Goede thuisreis (hopelijk kun je slapen) en tot VRIJDAG!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 33358

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: