Time is ticking away (part II) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van remco kwint - WaarBenJij.nu Time is ticking away (part II) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van remco kwint - WaarBenJij.nu

Time is ticking away (part II)

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

06 Maart 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Terwijl ik dit berichtje aan het typen ben is maus aan het zoeken naar goedkope tickets naar-en-van indonesie. Het plan is om donderdag of vrijdag via singapore naar java te varen en daar jakarta aan te doen. Vanuit Jakarta zullen we 3 weken lang dit eiland onveilig maken waar 120 miljoen mensen wonen.

Nu zitten we nog in Kuala Lumpur en ik moet zeggen dat deze stad mijn stoutste verwachtingen overtreft. De islamitische architectuur is echt prachtig en de stad heeft een onverwachts dorpelijk gevoel door het vele groen en de ruime opzet van KL. Iedereen kent wel de petronas-torens die echt heel erg mooi zijn en als decor hebben gediend voor meerdere films.

Voordat ik naar KL kwam heb ik nog een tijdje in BKK doorgebracht. Ben een paar keer wezen protesteren wat erg boeiend en leerzaam was. Ook ben ik op bezoek geweest bij een tibetaanse dokter die in het ziekenhuis lag....erg boeiend de tibetaanse geneeswijze. Vanuit Bkk ben ik met de bus naar HadYai gegaan waar ik weer ontzettend veel lol heb gehad met die mensen daar en de bus vanuit hadyai heeft mij hier in KL gebracht. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik de gehele periode in MS en Indo NIET bereikbaar zijn op mijn telefoon omdatik geen ontvangst heb en met mijn thaise oplader mijn telefoon niet kan opladen.

Ik heb erg veel zin in de komende dagen en kan me vrij weinig van het winterse weer in nederland indenken....

dat was m weer!

adios,

remus san

  • 06 Maart 2006 - 10:17

    Ma-rry:

    Hou ons wat extra via internet op de hoogte, aub, als je niet telefonisch bereikbaar bent. We zijn steeds erg benieuwd wat je allemaal doet en waar je bent.
    Nog tijd voor nieuwe foto's?
    Hier ook mooi, maar vooral erg winters.
    Love you en tot-tot!!

  • 06 Maart 2006 - 10:55

    Sijdude:

    Oi dudio!!
    Ok, grootse plannen allemaal! Ik heb trouwens veel verhalen gehoord over Kuala Lumpur van mn oom, die er geweest is. Het moet inderdaad echt een megastad zijn! Je gaat wel vrij snel naar Indonesie trouwens...... Ik had verwacht dat je nog wel ff een poosje in Maleisie zou blijven. Maar Java is natuurlijk ook heel wat! Vergeet de Borobudur niet!! ;-) Echt iets voor jou denk ik.
    Dudio, ik hoop echt dat je ons meer via internet op de hoogte houdt hoor!
    Er zijn genoeg mensen hier die echt elke dag met je bezig zijn!! Echt!
    Knullie, nog heel veel plezier, groeten aan Maus!
    Hou van je, dikke knuf van je buddy! X Ferdie

  • 06 Maart 2006 - 10:57

    Bourtange/Winschoten:

    Beste Remco

    Dat je je van het weer weinig kunt indenken geloof ik graag mar wat dacht je dan van een Rappede Minister Donner JA JA Jan hein Donner Rapt er op los.Ze zij in Den Haag nu helemaal van de pot gerukt.
    Ik weet helaas niet meer op welke site hij staat maar het is op het internet te vinden.
    V.w.b. Indonesia dit is een heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi land. Alleen De plaats WONOSOBO moet je absoluut links laten liggen
    deze plaats is eeuwen geleden dood gegaan alleen zijn ze er zelf nog niet achter.
    Bali is op een paar plaatsen leuk maar als je er gen tijd voor hebt mis je niet echt iets
    Geniet nog maar even

    Herman

  • 06 Maart 2006 - 12:10

    Roelof:

    Wow, nu in Maleisie en straks Indonesie! Echt super allemaal. Dat paspoort van jouw wordt al een aardige stempelkaart zo. Echt heel gaaf hoor.

    In ieder geval heel veel plezier daar en hoop snel weer wat van je te lezen!

    Greetz
    Hazel

  • 06 Maart 2006 - 14:09

    Passenger:

    Zeg ben je nog van plan om een keer naar huis te komen ook of blijf je daar bivakkeren? :P We moeten hoognodig weer es wat Nederlandse zalen onveilig maken dude. Veel plezier daar nog en take care!

  • 06 Maart 2006 - 16:35

    Roomie:

    he gozer je blijft maar bezig met landen bezoeken echt waanzinnig.
    Maar als je echt niks bij de nederlandse winter kan voorstellen stuur ik de kou jou kant wel op als jij de zon dan hier heen stuurt weten wij ook meteen hoe de "winter"daar is.
    Hou je haaks en maak het niet te onveilig.

  • 06 Maart 2006 - 17:37

    Daddio:

    Hey Remus, leuk om weer wat te lezen. Het is wel jammer dat ik niet kan bellen zeg:(... Maar als je niet kan opladen en geen ontvangst hebt, heeft sms-en ook weinig zin. Update je je site een beetje regelmatig en mailen kan ook:):):)... De thuisblijvers die heel veel van je houden, zijn heeeeel benieuwd hoe het allemaal gaat. Niet om Babi Pangang vragen in een Islamitische restaurant hoor, ze houden niet zo van varkens;)... Geniet van de laatste weken. Ik ben persoolnikj wel blij dat het eind in zicht is. Hele dikke knuf uit Papendrecht (ja, nog steeds niet verkocht). Dag gozer, ihvj en ben trots op je!

  • 06 Maart 2006 - 17:38

    Daddio:

    persoolnikj is wel een erg moeilijk woord:p...maak er maar persoonlijk van:)

  • 06 Maart 2006 - 18:41

    Pieter:

    tsjoo stanley je vermaakt je wel lekker hoor have fun!

  • 06 Maart 2006 - 22:49

    Pils:

    Hey rem, eindelijk weer een berichtje van je favoriete aanstaande schoonzus, waar je er hopelijk maar een van hebt ;). Heb je natuurlijk wel online gesproken wat altijd erg leuk is. Ben echt benieuwd om al je verhalen te horen als je terugkomt, wat ondertussen niet zo lang meer duurt. Het weer hier is erg bizar, zou liever bij jou zijn en weg van alle stagestress enz, maar tis wel tof hoor. Ben alleen toe aan vakantie. Maar back to you. Zo te horen heb je het wel naar je zin. Geniet er nog van en leer veel van je ervaringen. En zet ook es wat personen op de foto, vind ik ook wel leuk om te zien met wie je omgaat enzo.
    Nou tot gauw weer. Bbye, liefs Ilse

  • 06 Maart 2006 - 23:32

    Bourtange-groningen:

    Zo als je ziet weer een nactelijk berichtje, ja werken he.
    Op Java is veel te zien.
    Ga naar de Borabodor en vergeet het Prambanan niet.
    Vandaar kan je ook Prachtig de Merapi zien.
    Ook s'morgens vroeg naar de Bromo is prachtig.
    Jakarta is niet echt de plaats om te blijven, alleen het oude gedeeelte aan de haven is mooi.
    Echt oud Nederlands.
    Remco geniet ervan.
    Ik ga weer werken.

    Liefs Niesje.

  • 07 Maart 2006 - 07:42

    Sijdude:

    Oi dudio!

    Je zal nu al aardig de stad bekeken hebben! Ik ben heel erg benieuwd wat je er van vind. Ik kan niet wachten op de foto's!
    Trouwens, vreemd verguur, die Maus.... ;-)
    Zoals hij deed via de webcam bij Hiek!
    Dudio, over het niet op kunnen laden van je tel, je kan toch gewoon een andere oplader kopen....... of desnoods een wereldstekker(als je die niet al hebt). Zal echt niet duurt zijn! Misschien te simpel gedacht...
    Dudio, veel plezier nog en ik mail je vanaaf nog ff! Love ya knullie! x Ferdie

    PS: www.freewebs.com/hiekebakker voor de foto's van Cambodja. Wel gastenboek tekenen he? ;-)

  • 07 Maart 2006 - 08:42

    Sijdude:

    Uiteraard "figuur"!!! (met Maus) Man, wat is dat met die schrijffouten! ;-) Sorry, ik "verduits/verengels" een beetje. ;-) x

  • 07 Maart 2006 - 10:43

    Lori:

    Ladyboy!!
    Hoezo opeens Indonesië, jij verandert wel snel van plannen hè?! Maar hartstikke gaaf, heeel erg veel plezier. Je vindt het vast leuk om te horen dat ik hartstikke jaloers ben en dat het koud is buiten. Inmiddels schijnt de zon wel vaker en wordt het steeds ietsje warmer, dus wie weet komt de zomer wel snel :-(.
    Geef Maus een dikke knuffel van me!
    xx Lori

  • 07 Maart 2006 - 12:50

    Sijdude:

    Zeg Lori, een ladyboy is wel een Katoi(hoe je het ook schrijft) he?!!... ;-) hahahahaha

  • 08 Maart 2006 - 07:39

    Sijdude:

    Dudio!! SP en PvdA de grote winners van de gemeenteraad verliezingen!!!
    Beetje jammer dat ik in Charlois op PvdA moest stemmen, aangezien SP niet in de deelgemeente zit(Misschien kan daar iets aan gedaan worden?) ;-)
    Maar het is een heel goed signaal naar de huidige regering, lijkt mij!

    Dudio, ik hoop dat je nog tijd vind om ff een mailtje te sturen.
    Love ya!! Dikke knuf van je bud! Ferdie

  • 09 Maart 2006 - 05:35

    Remus:

    Even een snelle update.De tickets naar Java zijn gefixed dus morgen vertrekken maus ik en naar singapore en daarna naar Java :D Btw gister een te bizarre conversatie met iemand gehad...een nederlanse hoorde dat ik uit de buurt van r-dam kwam (had ik verteld) dus vroeg gelijk ''o kom je uit bleskensgraaf toevallig?''
    Pretty scary dus maar wel erg grappig...ze was daar 1 keer met vrienden geweest ofzo (je moet er maar zin in hebben) maar zo zie je maar weer hoe klein dit wereldje is...

    Take care allemaal en gefeliciteerd met de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen :D

  • 09 Maart 2006 - 09:07

    Bep:

    Hoi Remco, Fijn dat het nog steeds goed gaat. Rik heeft overigens wel gestemd, omdat hij, tijdens ons bezoek aan hem, zijn eerste oproepkaart heeft ondertekend. Henno heeft voor hem gestemd. In dit geval was het dus toch mogelijk om vanuit het buitenland je stem uit te brengen. Maar wij waren dan ook enorme geluksvogels om zomaar bij hem op bezoek te gaan. Ik heb daar nog wel eens aan je gedacht. Jullie werelden en belevenissen staan zo ver uit elkaar. De luxe van de USA en de ellendige omstandigheden die jij moet zien. Hoewel je er ook vaak feestjes van maakt en gelijk heb je. Ik merk uit de reacties van je ouders dat het nu mooi is geweest. Je moest maar eens thuis komen. Dat herken ik. Want het voelt altijd als: het is niet compleet. Maar het is een voorrecht dat jullie hiervan mogen genieten en ontwikkelen. Dat is heel rijk. En wij, ouders, zijn daar enorm trots en gelukkig mee. In gedachten kus ik je...X Bep

  • 09 Maart 2006 - 12:58

    Sijdude:

    Dudio,

    Goed om weer wat van je te horen! Thnx voor je mailtjes! Ben ik blij mee! Have fun over there, and don't forget about your "matties" in this cold frogcountry ;-) Hahaha.
    Take care buddy!
    Love ya, HUG, Fer

  • 09 Maart 2006 - 21:33

    Roelof:

    Hey Rem,

    Hoorde al je wilde plannen van Fer! Klinkt errug goed en ben erg benieuwd hoe je Java gaat vinden, die staat ook echt bovenaan mn verlanglijstje!.

    Time is ticking very fast...... So enjoy your last couple of weeks.

    Liefs
    Hazel

  • 10 Maart 2006 - 22:51

    Lies:

    Wauw Jij maakt wat mee daar. Nu weer naar Indonesia. Straks weten ze in heel Azie wie Remco Kwint is. :D Dat zou vet zijn.:P
    Hee geniet er onwijs van.
    En tot snel
    Kus Lies

  • 11 Maart 2006 - 00:31

    Sijdude:

    Dudio!!!

    Je zal nu zo'n beetje in Singapore zitten denk ik. Ik hoop dat Java je net zo veel kan bieden als wat je er van verwacht! Ik mis je man! Guwelijk ;-)
    Kerel, have fun over there! See ya in 26 days! For you too short, for me way too long!

    Love ya knullie! X Fer

  • 12 Maart 2006 - 15:28

    Ma-rry:

    Wel wennen hoor, dat we je niet even kunnen bellen!! We hopen snel te horen (of te lezen) hoe het in Indonesie met je gaat.
    Goed nieuws voor je: als je terugkomt, staat je -nieuwe- bed klaar, want Peter heeft een Kamer in Amsterdam!!! (Hoera- snif snif). Dinsdag vertrekt hij, dus dan kan ik zijn oude kamer voor jou in orde maken!!
    Zal wel stilletjes zijn voor Mirjam en mij, maar des te meer kijken we uit naar jou!

    Veel liefs en doe voorzichtig!!XXXX

  • 12 Maart 2006 - 18:48

    Bourtange:

    He Remco Wij zijn vanplan nog vaak naar Azie te gaan
    dus gedraag je een beetje niet dat ze straks zeggen ben je familie van (gebeurt in onze families
    al vaak genoeg)
    Het wordt echter tijd dat je terugkomt want zoals je al gelezen hebt staat Nederland zo ongeveer op zijn kop.
    De SP met het PVDA op dikke Winst.Ook hier kon njiet op de SP gestemd worden ze mochten niet meedoen(moet je toch eens met JM over praten)
    Peet het huis uit
    En mensen die zomaar Blesgraaf bezoeken.
    Je hebt gelijk daar komen alleen maar mensen die verkeerd gereden zijn en mensen die er een vrouw weghalen.
    Ik hoop je gauw weer te zien,maar dan wel in Bourtange

    Herman
    Herman

  • 12 Maart 2006 - 20:32

    Rik:

    Hey Remco,
    Man wat zijn wij een stel mazzelpikken dat wij deze mogelijkheid hebben om dit te doen. Jij in Azie ik in Amerika. Het is niet uit te leggen aan buitenstaanders wat voor unieke ervaringen dit zijn in onze nog zo prille leventjes. Geniet er nog even van en we moeten eens wat afspreken als we weer beide op Nederlandse bodem zijn.
    Groeten Rik

    ps: ik wil je website niet spammen maar mijn website is www.rikforpresident.tk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 33366

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: