Eindelijk weer online... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu Eindelijk weer online... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer online...

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

17 December 2005 | Thailand, Bangkok

Jeej na een lange week in het klooster in Sadao er eindelijk even tussenuit...Heerlijk!De eerste week in het klooster was een week van vele memorabele momenten zowel in positieve als in negatieve zin.Het is erg zwaar maar tegelijkertijd erg dankbaar werk.Je merkt aan de aidsslachtoffers in het klooster dat ze het geweldig vinden dat er iemand helemaal uit nederland komt om aandacht aan hun te besteden.Het moeilijkste vind ik de communicatie met de mensen....het thai blijft gewoon een vreselijk moeilijke taal en van de 18 mensen spreek er maar 1 iemand een paar zinnetjes engels dus ik ben op vooral aangewezen op mijn woordenboekje wat helaas lang niet altijd uitsluitsel bied.Of ik slecht geluk heb meegebracht of het gewoon slecht trof weet ik niet maar dinsdagavond heb ik de eerste begrafenis van een bewoner al meegemaakt die in de nacht van maandag op dinsdag was overleden.Dit was een hele bizarre gebeurtenis.De mensen gingen er eigenlijkheel erg positief mee om (vanwege hun boedhistische levensovertuiging) en als westerling is dat soms lastig te begrijpen, zeker omdat er tijdens de dienst veel gelachen werd en geen traan werd gelaten....een heftige en interessante ervaring.Het eten in het klooster is overigens erg uitgebreid en erg pittig!Verder lijkt het net een dierentuin op het terrein want we heben 5 koeien,2 apen,5 honden en 5 katten op het terrein rondlopen....erg leuk als die allemaal s' nachts herrie staan te maken rond je slaapkamer....De eerste week is achter de rug en ik denk dat het vanaf nu alleen maar beter gaat worden...de kop is eraf,de contacten zijn gelegd en vanaf nu zal dat alleen maar soepeler gaan verlopen verwacht ik.Nu zit ik met 3 andere greenway mensen heerlijk even weekend te vieren in Songkla en het is dan ook wel even erg lekker om even niet in je eentje in het klooster te zitten en ik geniet met volle teugen om even weer heerlijk nederlands te kunnen praten met andere reisgenoten....zo zie je maar weer dat je hele kleine dingen gaat waarderen als je hier in het klooster zit!

Ik zal nog even proberen nieuwe fotos op de site te dumpen en volgende week hoop ik met een nieuwe update te komen.

Adios!

remus

• 17 December 2005 - 10:47

Joow:

Remco.. Het klinkt egt goed.. hoe zwaar en moeilijk het ook is...
    Je weet zelf maar al te goed, dat ut een hele erge leerzame reis is :)

• 17 December 2005 - 11:11

Ilseje:

He remco,
    Gezellig zon beestenboel.. met apen? hahaha. Wel indrukwekkend allemaal in het klooster, het zal heus beter gaan idd :) geniet van je weekend daar en take care he!
    oja hier heeft het gesneeuwd maar toen ik wakker werd was het vd straat al weg :(
    tot msn of mail of hier,
    kus ils

• 17 December 2005 - 11:45

Lies:

Heee.
    Wat een dankbaar werk mag je daar verrichten.
    Gaaf die verhalen die je schrijft. Hoewel ze niet allemaal tof zijn.
    Hee let goed op je zelf.
    En tot spreeks.
    Kus

• 17 December 2005 - 12:04

Druif:

druifje!!!

klinkt cker allemaal :) w8 maar tot je weer in nederland bent zal allemaal wel tegenvallen weer en wedden dat je dan weer terug wil haha maar ja dat willen wij niet!!

kroel van druif aan druifje!!

• 17 December 2005 - 12:14

Ma Marry:

Fijn dat je even in een "vertrouwde"omgeving bent!
    Geniet van je vrije dagen, zodat je er maandag weer helemaal tegenaan kunt! Blijf het allemaal volgen en bel je snel weer.

• 17 December 2005 - 12:42

Jaap-Willem:

Dude! Tof om al je verhalen en Thaise avonturen te lezen! Take care.. het ga je goed! JW

• 17 December 2005 - 12:55

Daddio:

Hey Remus, goed dat je er effe uit bent. Zelfs te druk om je telefoon op te nemen... Ga lekker van je weekend genieten, dat doen we allemaal hier. Hug, ik bel morgen wel:)

• 17 December 2005 - 13:29

Sijdude:

Oi dudio!

Stoer he, om zo veel mee te maken!? Ik hoop dat 't volgende week allemaal wat beter gaat in 't klooster! Geniet van je weekend ;-) Love ya, hele dikke knuf! Ferdie

• 17 December 2005 - 18:33

Peter:

eindelijk weer eens nederlands praten? klinkt alsof je een weekend in groningen bent geweest ;-)
    ben vandaag doodgevroren in de efteling met mn werk...sneeuwde als een gek...mooi is dat
    hoop dat je n beetje je draai kan vinden bij je project en dat de weekenden ontspannen zijn
    good luck

• 18 December 2005 - 10:43

Tamara:

hey remco,
    klinkt allemaal wel heftig wat je mee maakt. Maar wel super dankbaar werk. Hier is er niet veel veranderd. Verdonk is door nederland gekozen als policus van het jaar! En het is min of meer winter..
    Succes!

• 18 December 2005 - 11:19

Slisse:

slonse! leuk om weer wat van je te lezen ^^
    kus!

• 18 December 2005 - 11:40

Ditty En Arie:

Je kan er later een boek over schrijven wat je allemaal meemaakt daar.Ik heb er erg veel bewondering voor! Alvast gefeliciteerd met je jarige broer maandag. Tot...

• 18 December 2005 - 19:08

Nicky:

Hey Rem, hoop dat je het volhoudt! het is zwaar, maar dankbaar werk! Kan er als ik dit lees moeilijk met mn hoofd bij dat jij er middenin zit en het direct meemaakt. zo onwerkelijk nog allemaal! veel succes lieverd!!! xxxxxxxx nick

• 18 December 2005 - 19:32

Roel En Marieke:

Hey man,

Geloof het graag dat het best wel heftig is daar in t klooster. Je doet er vast heel mooie ervaringen op!
    Gister naar de pub geweest en daar een toast op je uitgebracht (met snakebite natuurlijk!!!!)

Geniet van alle momenten!!!!

Liefs en knuffel
    Roel en Marieke

• 19 December 2005 - 07:35

Bourtange(Groningen):

Remco

Weet je zeker dat het 2 apen zijn is er niet een die op Pe lijkt. Als ik je was zou ik de dieren die er lopen een naam van een familielid geven. De twee apen zijn dan alvast vernoemd.
    We zijn blij dat het goed gaat en we zijn erg trots op je.
    En inderdaad lijkt het een heel klein beetje op Groningen want ook hier zijn we vaak blij met hele kleine dingen.
    Geniet vooral van de momenten dat je Nederlands kunt spreken want die momenten zijn vooral tijdens een langere periode erg kostbaar

groet'n uut Grunnen

• 19 December 2005 - 11:35

Sijdude:

Gaat 't nog een keer ophouden daar!?:

Published on December 19, 2005

Road, rail links to commercial hub blocked as town faces possibility of worst flood ever. The southern commercial hub of Hat Yai plunged into a state of turmoil yesterday as rapidly rising floodwater stalled all business and residents scrambled for assistance.

The cost of lost business was estimated at more than Bt500 million. And Songkhla irrigation chief Udom Thipdecho said last night there was worse to come.

“We would like to warn Hat Yai people to quickly move their possessions to the highest place possible as another influx of water is expected around midnight,” he said.

Hat Yai district is the commercial centre and main tourist town in the South.

The flooding has already forced the suspension of train services between Hat Yai and Padang Besar, shut down schools and damaged many roads.

Many Malaysian tourists watched helplessly from their hotels, as the main road linking Hat Yai and Sadao checkpoint became impassable, making it impossible for them to return home.

On less heavily-flooded roads, traffic was banked up for several kilometres as many car owners had parked their vehicles on bridges in an effort to save them from the rising floods.

The situation is now so critical that the prime minister has ordered some portions of railway lines in Hat Yai district to be removed to allow floodwater to flow out of town.

Goodluck, dudio!!
    Love ya, dikke knuf!!

• 20 December 2005 - 18:05

Ma-rry:

Remco is weer terug in Sadao, alleen bleek ook daar alles onder water te staan (inclusief zijn matras en zijn tas met kleren!) en voor morgen geven ze nieuwe regen op.
    Hoop dat de contacten hem daar goed doen, want van het weer is weinig te verwachten.
    Zet 'm op, Rem, we leven erg mee en wensen je heel veel liefs!!! XXXX

• 21 December 2005 - 14:09

Ria:

Hoi Rem,
    Lekker weekend gevierd in die natte boel??
    Als je jouw site leest merk je wel dat je je met huid en haar onderdompelt in het Thaise leven. Bizar, confronterend, humoristisch en ontzettend leerzaam. Ik kan me voorstellen dat even gewoon nederlands spreken een weldaad is waar je weer even je broodnodige energie uithaalt.
    Ik ben benieuwd hoe je de kerstdagen en jaarwisseling ervaart. Wij wensen je alle goeds.

namens Paul, Annemarie, Pieter, Frans

Ria

• 21 December 2005 - 18:09

Riet:

Je verslag heb ik weer gelezen.Geweldig,ik neem me petje voor je af.Het zal je veel voldoening geven door een ander te helpen.Een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.

• 22 December 2005 - 09:14

Bep Eckhardt:

Hoi Remco. l'Histoire se repète. Daar denk ik aan bij jou. Je lijkt dus op je ouders. Mooi jongen, het zijn mooie mensen. Jammer dat we elkaar niet meer zo vaak zien. Neemt niet weg dat we jullie asl deel van ons leven beschouwen. Wij zien elkaar vast nog eens. Voor nu...toch fijne dagen gewenst. Een tikkie anders dan je gewend bent. Ook sterkte en een kus van Bep X

• 22 December 2005 - 19:11

Mirjam:

leuk.. dat het Daar zo goed gaat!