Evenjes vanuit cambodia - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van remco kwint - WaarBenJij.nu Evenjes vanuit cambodia - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van remco kwint - WaarBenJij.nu

Evenjes vanuit cambodia

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

16 Februari 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Salaam allemaal!

Ik heb 3 dagen doorgebracht op koh chang samen met lori(iemand die ik nog kende van greenway). Het was echt een ontzettend relaxed eiland, niet al te ver van bangkok en het had een heel sterk hippie-gevoel. Normaal zou ik hier niet om staan te springen maar op een schitterend eiland met mooie stranden paste het er perfect bij. De natuur was schitterend, het beachvolleyballen heerlijk en de zonsondergangen waren prachtig. Het was allemaal te mooi en voorspoedig om waar te zijn bijna dus vandaar dat iemand besloot om mijn camera te jatten. Zoiets kan gebeuren en is jammer maar volgens het boeddhisme moet ik me niet teveel hechten aan materie dus in dit geval kwam dat wel goed van pas.
Terug in bangkok heb ik afscheid genomen van Lori (die arme meid zit nu weer in Nederland) en ferdy en hieke van het vliegveld gehaald. Dit was gelukkig allemaal goed gegaan en na een voorspoedige busreis en een uurtje rondhuppelen bij de douane kwamen we rond 7 uur aan in Siem Reap. We hebben daar in een uitermate prettig hostel met zwembad overnacht! Buiten het heerlijke relaxen hebben we een schitterende trip gemaakt naar angkor wat. Dit is het grootste religieuze gebouw ter wereld, dus dat was een dag lang kwijlend langs grootse tempels lopen en klimmen en klauteren door met bomen overwoekerde binnenplaatsen. Het was een prachtig avontuur en als fer en hieke weer in nl zijn (over 9 dagen) dan zal ik foto's kunnen plaatsen op deze site. Vandaag zijn we naar Phnom Pehn gegaan met de bus, dit is de hoofdstad van Cambodia. Morgen zullen we naar de killing fields gaan en naar Toul Sleng museum gaan. Dit om ons wat te verdiepen in de bloederige historie van Cambodia. Morgen zal dus best een heftig dagje worden want het is hier echt een hele grote bende geweest, waar ze tot op de dag van vandaag nog de puin van aan het opruimen zijn. Zo hebben de Amerikanen met hun bommentapijten al meer dan een kwart miljoen mensen gedood in de jaren 70 en pol pot heeft dit nog even dunnetjes overgedaan met zijn eigen bevolking. Overal zie je mensen zonder armen en benen lopen/kruipen etc, dit vanwege de vele gruweldaden die door bovenstaande partijen zijn gepleegd, erg heftig wel. De armoede is ook heel wat groter dan in thailand, je schaamt je af en toe bijna voor wat je hebt als je ziet waar men hiervan moet leven.

Gelukkig blijf ik genoeg mooie en inspirerende dingen zien en geniet ik van het land en van mijn vrienden die hier zijn....

take care allemaal,

Remus!

  • 16 Februari 2006 - 15:10

    Mirjam:

    yeeh! 1e!
    blij te horen datj et toff hebt! We bellen snel weer ;)! Kmoet nog veel vertellen (a)!
    KUS!

  • 16 Februari 2006 - 15:11

    Rachella:

    Fijn dat je het nog zo leuk hebt ^^ zeker wel super om fer weer bij je te hebben! :D vermaak je nog and take care! Kus!

  • 16 Februari 2006 - 15:17

    Ferdie En Hieke:

    Hallo allemaal!

    Wat is het hier relaxed man! Cambodja is een geweldig land! En er zijn zo veel gave dingen te zien en te doen. 'T was ook zeer stoer om Rem weer te zien! Ferdie heeft hem bijna doodgeknuffeld! ;-)
    Verder weten we eigenlijk niks meer te vertellen, want.........zie boven! Groeten uit Cambodia en helaas zijn we over 9 dagen al weer terug ;-(
    Liefs Ferdie en Hieke

    P.S. Hieke d'r site: www.freewebs.com/hiekebakker

  • 16 Februari 2006 - 15:22

    Ferdie En Hieke:

    Hallo allemaal!

    Wat is het hier relaxed man! Cambodja is een geweldig land! En er zijn zo veel gave dingen te zien en te doen. 'T was ook zeer stoer om Rem weer te zien! Ferdie heeft hem bijna doodgeknuffeld! ;-)
    Verder weten we eigenlijk niks meer te vertellen, want.........zie boven! Groeten uit Cambodia en helaas zijn we over 9 dagen al weer terug ;-(
    Liefs Ferdie en Hieke

    P.S. Hieke d'r site: www.freewebs.com/hiekebakker

  • 16 Februari 2006 - 15:28

    Roelof:

    Hey guys,

    Ja ja over 9 dagen alweer terug, wie mag er dan zaterdagochtend vroeg zn bed uit om op tijd op Schiphol te staan!

    Ben erg blij voor jullie dat het allemaal zo goed gegaan is met de reis en douane etc. Ben ook errug benieuwd naar alle foto's van Angkor. Geniet nog maar fijn van alles wat je nog gaat zien en doen!

    Groetjes,
    roelof en marieke

  • 16 Februari 2006 - 15:36

    Bourtange:

    Goed voorbeeld doet goed volgen
    Van schrik hebben we numaar gauw onze foto's van Cambodja gdaan ze lagen er nog altijd
    Wat was dat land mooi
    Ondanks alle elende die je daar ziet was het een prachtig land om te vertoeven.
    Geniet er van.

    Herman

  • 16 Februari 2006 - 17:15

    Lori:

    Ladyboy!
    Klinkt fantastisch, ik wordt alweer helemaal jaloers dat jij nog steeds aan de andere kant van de wereld zit! Want die arme Lori zit nu met twee truien en een sjaal achter de computer, omdat ze nog niet echt aan de belachelijke temperaturen in het gure Nederland is gewend.
    Maar ik gun het je van harte hoor! Ik hoop dat je inmiddels eindelijk helemaal beter bent, of doet het Cambodjaanse eten ook niets goeds voor je?
    Veel plezier nog!
    kus, dat arme meisje...

  • 16 Februari 2006 - 17:20

    Ilseje:

    als je nou ff een goeie baan vindt en heel veel geld verdient kan ik ook komen;)
    haha maar leuk dat je zoveel van die indrukwekkende dingen ziet, dat verandert je kijk op t leven zeker wel. ik heb net thais gekookt dus ondanks de kilometers en het verschil in pittigheid eten we toch samen;)
    veel plezier en geniet van je tijd met je vrienden daar

  • 16 Februari 2006 - 19:02

    Daddio:

    Hey Remus, ik ben blij dat het boeddhisme je leert je niet te veel te hechten aan MIJN digitale camera!!!! Maar goed, beter die weg dan jij. Ik weet hoe indrukwekkend Cambodja is, zeker Tuol Sleng en de Killing Fields. Heel veel sterkte morgen. Hug, ik hou van jou. Ferdy en Hieke de hele hartelijke groeten van mij en ik zal blij zijn als we weer kunnen bellen hoor:)

  • 16 Februari 2006 - 19:49

    Ma-rry:

    Door een fikse griep(hoge koorts en zo) niet zo'n vlotte reactie van mij dit keer. Maar beter dat ik hier ziek ben, dan jij daar, zeker nu Ferdie en Hieke er zijn!!
    Veel sterkte bij alle nieuwe (en heftige) indrukken en geniet van jullie vriendschap!!!
    Bergen liefs voor jullie alle 3 en in het kwadraat voor Rem.

  • 17 Februari 2006 - 17:02

    Lies:

    heee.
    HAd het ff druk maar hier weer een reactie van mij.
    Dus je ging niet alleen naar thailand:P.
    geniet ervan . Take care.
    Kus Lies

  • 18 Februari 2006 - 12:27

    Joow:

    Remcoo Remcoo Remcootje..
    heb er geen woorden voor ;) maar ik vind ut egt hip elke x weer om je verhalen te lezen, of je eventjes te spreken op msn..
    Het is goed om te weten, dat iemand een goede tijd heeft en er goede herrineren aan over zal houden..!!
    er zouden meer mensen moeten zijn zoals jou, die hun hart en hun dromen achtervolgen..

    Nog veel plezier die laatste maand & dan zie ik je ergens tussen 6 en 28 april ;)

    Liefs

  • 18 Februari 2006 - 12:37

    Sijdude En Hieke:

    Hallo allemaal!
    Heel vreemd om een bericht op Rem z'n site te zetten terwijl hij nog geen meter van me vandaan zit.... ;-) Maar goed.... Het gaat hier prima! Heel veel gezien al! Gister bijvoorbeeld, The Killing Fields, Tuon Sleng Museum, Wat Phnom, Royal Palace, Silver Pagoda en natuurlijk een paar heerlijke kroegen ;-) Allemaal heel indrukwekkend! Morgen gaan we met z'n drietjes naar Sihanoukville(bus van 08:15, vroeg!!!) Ik ben benieuwd wat we daar weer gaan beleven....
    Groeten allemaal! Knuf aan jou Rem! Hahaha.......heel vreemd!
    Ferdie en Hieke

  • 18 Februari 2006 - 13:27

    Regina (je Nicht):

    Hoi Remco! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Veel plezier en groetjes uit Alblasserdam.

  • 18 Februari 2006 - 14:34

    Roomie:

    he gasten hoop dat jullie snel terug zijn in nedereland vooral jij rem want dan schiet het tenminste op dat ik weg mag.Maar goed ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben maak een hoop foto's dan hebben we wat te zien en te horren bij trug komst groeten Peter

  • 20 Februari 2006 - 17:40

    Marco:

    beter dat alles goed gaat daar, hoop dat het zo blijft en geniet ervan.

    later

  • 20 Februari 2006 - 17:40

    Marco:

    beter dat alles goed gaat daar, hoop dat het zo blijft en geniet ervan.

    later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 33368

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: