Back @ bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu Back @ bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu

Back @ bangkok

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

07 Februari 2006 | Thailand, Bangkok

Zo na eerst even wat foto's erop te hebben gegooid kan ik nu weer rustig aan een update gaan beginnen....

In mijn vorige update stond dat ik die avond nog had afgesproken met enkele leden van de expeditie.We zouden met 3 mensen even wat gaan drinken maar uiteindelijk werden het er 6 omdat 3 mensen van de expeditie naar mij op zoek waren in chiang mai (vergeten e-mail te vragen) en door stom toeval liep ik ze nog tegen het lijf ook dus dat was erg grappig.Die avond was erg gezellig en binnen een half uur heb ik daar mijn plannen rigoureus omgegooid.Die ochtend daarna ben ik namelijk met simon (iemand uit engeland) op de scooter gestapt om naar chiang rai te gaan.Dit staat namelijk omschreven als een schitterende route en ik moet zeggen dat je dit een understatement kan noemen.We hebben heerlijk door de bergen geraced op de scooters en de uitzichten waren af en toe adembenemend.Zo adembenemend dat we de weg kwijt raakten en onze plannen bij moesten stellen.Het was al donker geworden dus hebben we ons snel naar Pai gespoed, wat omschreven staat als het onontdekte mekka voor backpackers.Het was puur genieten de tijd die we daar hebben doorgebracht in het dal aan de rivier tussen 2 machtige bergen.Na 3 heerlijk rustgevende dagen in pai zijn we in sneltreinvaart weer terug gegaan naar chiang mai, waar ik diezelfde avond nog op de bus stapte naar Bangkok (waar ik nu zit).Die ochtend om 6 uur kwam ik aan in bkk waar ik de keuze had om te gaan protesteren of om naar een concert te gaan....het werd het laatste want dit leek me stukken gezelliger en ook wel wat veiliger.
--------------------------------------------
Over het concert (alleen voor muziekliefhebbers):

-Een zaal zo groot als de melkweg denk ik helemaal gevuld met thai en 1 farang (buitenlander)....ik dus
het zou om 11 uur beginnen....dus ik was om half 9 al onderweg om heeeelemaal naar de andere kant van de stad te gaan met bus,taxi,metro en skytrain en precies om 11 uur kwam ik daar aan (toch wel trots dat ik het gevonden had)
Om 1 uur begon de 1e band te spelen van de 14 bands die in total hun covers zouden laten horen. Normaal heb ik het niet zo op band die covers spelen maar in dit geval was het wel prettig want thai klinkt gewoon retard als je dat zingt...
De 1e band die begon te spelen coverde underoath, dat was al heel erg prettig en van zo'n hoge kwaliteit dat het beter was dan het concert in de goudvishal van ''de echte band''
De 2e band coverde funeral for a friend.....en toen wist ik dat het een heel erg prettig dagje zou worden
de volgende bands werden gecoverd:

-underoath
-funeral for a friend
-norma jean
-poison the well
-unearth
-atreyu
-36 crazyfists
-as i lay dying
-dillinger escape plan

en nog veel andere bands....

het rare was dat de vocals echt soms nog beter waren dan bij de orginele bands

Misschien nog wel het leukste was dat die thai echt helemaal los gaan tijdens zo'n gig....modern life is war @ ahm was wild....comeback kid in belgie was ruig maar dit sloeg echt alles.....crowdwalks braveheartpits en alles wat het leven wild maakt was er aanwezig...kan met in nederland echt een voorbeeld aan nemen
anyway de thaise hardcore scene is klein maar erg gezond en het was een prima begin van hopelijk weer veel gig's die gaan komen in 2006 (waar dan ook op deze aardbol)
--------------------------------------------
De rest van de tijd in bangkok heb ik veel tempels bezocht en dat soort dingen.Door het concert waar ik heen ben gewest had ik gelijk een aantal leuke contacten met locals gescoord en daar heb ik erg veel lol mee gehad.Morgen ga ik prolly met een andere vrijwilligster (die ik nog ken uit de greenwaytijd) naar kao chang....dat is een eiland ten oosten van bangkok en daarna haal ik ferdy en hieke van het vliegveld en gaan we samen naar cambodia voor 2 weken....ik heb het daar nog erg weinig over gehad maar kijk er ontzettend naar uit!

  • 07 Februari 2006 - 11:40

    Sijdude:

    Nog 5!!...Nog 5 dagen voordat we er zijn!! Eigenlijk nog 4 dagen, als je het tijdsverschil meerekent ;-) Dudio, ik bel je vrijdag-aaf ff om alles ff door te bespreken. Dudio, vergeet alsjeblieft je malaria-pillen, "de test", US Dollars en Thai Baht's niet! Heel belangrijk! Ik kan me echt niet voorstellen dat we zondag in Bangkok staan! Zo raar.... Wel weer zeer stoer op jou weer te zien dan, dude!!! En natuurlijk om die gave reis door Cambodja te maken. Veel plezier nog in Bangkok en tot zondag! Love ya knullie!! Knuf x Ferdie

  • 07 Februari 2006 - 11:44

    Sijdude:

    Dudio, stoer foto's man!!!! Ik wacht nog ff af want je bent online volgens mij..... knuf

  • 07 Februari 2006 - 11:50

    Daddio:

    Hey Remus, leuk om je weer even te spreken gistermorgen. Ik vind het allemaal best lang gaan duren hoor. Miss you dude:). Leuk dat Ferdy en Hieke snel komen. Ik hoop dat jullie een hele leuke tijd zullen hebben met elkaar, maar dat zal wel lukken .Love you forever:) XXX

  • 07 Februari 2006 - 12:14

    Roelof:

    Hey Rem,

    Moet zaterdag twee personen op Schiphol droppen, kan alleen niet beloven dat ik zelf ook niet in t vliegtuig zit..... Denk dat ik mn backpack toch maar achterin gooi voor ze zekerheid.

    Erg stoer allemaal die foto's. Zeker die op die steen in de rivier!

    Cambodja gaat vast ook helemaal geweldig worden, beetje door angkor slenteren etc.. Ben echt niet jaloers ofzow hoor.

    Maar ja nog slecht 5 maanden (ipv 5 dagen) en 11 dagen dan komen wij ook die kant op.
    Dus als je nog ff blijft hangen dan zien we je nog wel.

    Greetz,
    Roel

  • 07 Februari 2006 - 12:18

    Sijdude:

    Fred: Gaat helemaal goed komen hoor!! We gaan er een hele leuke tijd van maken! Zeker!
    Roel: je mag mee hoor! Gezellie ;-) Hahaha. Hoe leg je dat aan Marieke uit als je d'r belt vanaf Bangkok? ;-) Groeten allemaal!! Ferdie

  • 07 Februari 2006 - 12:19

    Sijdude:

    Fred: Gaat helemaal goed komen hoor!! We gaan er een hele leuke tijd van maken! Zeker!
    Roel: je mag mee hoor! Gezellie ;-) Hahaha. Hoe leg je dat aan Marieke uit als je d'r belt vanaf Bangkok? ;-) Groeten allemaal!! Ferdie

  • 07 Februari 2006 - 13:37

    Ma-rry:

    Weer genoten van je foto's, de verhalen en alle reacties. Hoop dat je daar niet voor Deen aangezien wordt!!
    Sla alle indrukken goed
    "op", want dit is wel een unieke tijd.(hier ook trouwens)
    Hoop dat je nog veel moois zult zien. Geniet ze en ga met God!!
    Liefs van mij XXXXXX

  • 07 Februari 2006 - 14:15

    Oxnard Montalvo:

    Je weet toch wel dat jouw cluppie heeft gewonnen hè? (3-2 van Ajax).

    Veel plezier aldaar en doe de groeten aan de kangooroos en pinguïns.

    Adieu

  • 07 Februari 2006 - 17:10

    Roomie:

    He gozer weet je wel zeker dat je dat "tuig" uit rotterdam daar tegen wil komen zo niet bel ff want dan kom ik wel ben onwijs jaloers al was het allen van wegen het temp verschil blijft hier veel te koud.
    Nou hou je haaks en maak nog maar veel foto's voor ons.
    veel plezier met fer en hiek en hou ze een beetje in de gaten.

  • 08 Februari 2006 - 11:19

    Linda Otterman:

    Je adres gekregen van je moeder. Indrukwekkend wat je beleefd.
    Maarree...tjonge...zit je lekker ver van alles af in dit soppige Holland, moet je ook nog dit soort contacten bij houden... Dusseh, vergeet vooral niet alle tijd te nemen om alles DAAR te beleven.
    Hartelijke groeten van de Bakkers uit Zeist. Geniet van t leven daar!

  • 09 Februari 2006 - 08:41

    Bourtange:

    Hier is het nog winter!!!!!!
    Vanmorgen in een sneuwstorm naar mijn werk gereden.
    O ja Herman en ik hebben beide de griep gehad, Gezellig samen thuis snotter,snotter.
    Geniet van julie tijd in Cambodja, wij zijn benieuwd naar jullie reactie, wij hebben er vorig jaar genoten.
    Ik ga maar weer eens aan het werk, groet Niesje.

  • 09 Februari 2006 - 08:55

    Bep:

    Hoi Remco,
    Ondanks al die andere namen die ik langs zie komen blijf je voor mij Remco (mooie naam trouwens)Bij die foto's van die rare stenen dacht ik eerst dat ze gemanipuleerd waren, maar dat kan niet. Heel indrukwekkend. Daar kan je misschien ooit nog eens een prijs mee winnen.Jij verheugt je op je bezoek en wij gaan over een week naar Rik. Wat is het leven toch mooi hè...De groeten van Henno, Lotte en Bep. Ik zal de jongens vragen of ze zelf eens willen reageren. Doeg Remco

  • 10 Februari 2006 - 11:00

    Sijdude:

    Dudio!! Morre vliegen man! Over 31 uur zien we elkaar weer!!!! ;-)
    Vergeet Hieke d'r verjaardag niet vandaag...! Anders komt dat zondag wel.. Hier is het koud en winderig...'t weer voor Siem Reap, Cambodja, voor zondag: half bewolkt, 34 graden!! Dat betekend niet veel voor jou, maar voor ons is dat 30 graden verschil!! Ben je er, om 7 uur(ochtend) op Don Muang? Vast wel!
    Tot dan! Love ya! Cheers knullie ;-)

    P.S. Sorry van dat mailtje van gister, ik hoop dat 't nie meer leest voor wij er zijn...

  • 11 Februari 2006 - 13:13

    Roelof:

    Zojuist Ferdie en Hieke naar Schiphol gebracht, die zullen Remco de komende twee weken vergezellen naar Cambodja!!!

    Veel plezier daar met zn drietjes en tot gauw horens>

    Groetjes,
    Roelof

  • 12 Februari 2006 - 20:38

    Ma Marry:

    Fijne tijd met z'n drietjes in Cambodja!!!

    Voot het thuisfront: Remco neemt zijn telefoon niet op, omdat dat hem nu veel geld kost als wij bellen. Weet nog niet of sms-jes aankomen.
    We wachten dus op de eerste berichten uit Cambodja!

  • 12 Februari 2006 - 22:14

    Cees&Corrie:

    Onder de indruk van alle mooie tempels. Soms jaloers dat dat jouw dagelijkse omgeving is.
    Geniet ervan!!
    Wij moeten het doen met kleurloze gebouwen.
    Succes.

  • 13 Februari 2006 - 08:29

    Marry:

    Sms Remco:
    alles volgens plan verlopen, we zitten nu heerlijk in Cambodja. Super gezellig en de plek is prachtig.

    We wachten op de beelden! (Niet van Remco, want zijn camera is vorige week gestolen).
    Veel plezier!!!!!

  • 13 Februari 2006 - 14:31

    Roelof:

    Onderstaand bericht van Hieke haar site:

    Hallo allemaal,

    hier even een berichtje vanuit Cambodja. We zitten nu in Siem reap. Het guesthouse waar we zitten is erg mooi. Zwembad om de hoek van onze kamers!

    We zijn om 7.00 uur geland met het vliegtuig. Op het vliegveld hebben we Remco ontmoet. Daar vandaan zijn we met zijn 3en met de bus naar de grens gegaan. Daar een uur bezig geweest om visum en dergelijke te regelen. Daarna met de taxi door naar ons guesthouse! Was een lange hobbelige reis!

    Morgen en overmorgen gaan we naar Ankor Wat. Daarna met de bus naar Phnom penh.

    Als we weer tijd hebben, schrijf ik zo snel mogelijk weer een kleine update. Foto's komen als ik weer thuis ben!

    Liefs Ferdie, Remco en Hieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 33383

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: