westerlingen zijn enge mensen.... - Reisverslag uit Sadao, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu westerlingen zijn enge mensen.... - Reisverslag uit Sadao, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu

westerlingen zijn enge mensen....

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

28 December 2005 | Thailand, Sadao

Zo is dat even schrikken zo'n kop...Maar ik moet echt even kwijtdat ik me hier in Thailand elk weekend schaam om westerling te zijn.Niet vanwege het feit dat de thai een veel mooien en donkerder kleurtje hebben dan ik,maar vanwege het gedrag van mijn medewesterlingen.Als ware parasieten worden ze met bussen vol in thailand gedropt waar ze zich voor een vriendelijke prijs dronken kunnen drinken en hun primitieve hormomen kunnen botvieren op thaise meisjes die omdat ze nauwelijks geld hebben gedwongen zijn om de prostitutie in te gaan.Beste sekstouristen...waar is jullie eigenwaarde?!?!Nu is dit een vrij nutteloze vraag want voor zover ik weet zijn alle mensen die op mijn site komen een stuk beschaafder dan die westerse apen die ik hier zie...maar het is wel even lekker om van me af te schrijven.Marco roelofs schreef eens ''Western civilization, that would be a cute idea''.En als ik hier als thai zou wonen zou ik ook walgen van de smerige oude dikke mannetjes van boven de 50 die om 9 uur al dronken op tafel staan te dansen met een veel te mooi thais grietje in de armen...
Het geeft stof om over na te denken hoe westerlingen worden gezien in dit soort landen....
---------------------------------------------
Zooo en nu een vrolijker stuk!
Om te beginnen ben ik weer helemaal opgeknapt en voel ik me gezonder dan ooit te voren!
Ik heb een geweldig leuk weekend gehad.Zaterdag was ik in een tentje beland waar alleen maar thaise mensen waren en dat was vreselijk gezellig!Heel veel leuke mensen ontmoet en vooral heel erg veel lol geschopt met die mensen daar!Zondag ben ik naar een winkeltje gegaan waar ze hele mooie shirt verkochten.Die kerels die in de winkel werkten hadden precies dezelfde muzieksmaak als ik en we hebben heel lang over muziek zitten kletsen en relaxte videoclips zitten kijken.Binnen een uur had hij al zijn vrienden bij elkaar gebeld en besloten we naar een oefenruimte te gaan waar hij liet horen wat hij allemaal kon spelen met zijn bandje...dit klonk bijzonder goed en was heel erg vet.Ondanks dat ik nog een beetje ziek was heb ik ook voor het eerst met een microfoon in me handen gezongen.....en dat was erg lollig.s' avonds hebben we op de avond markt in hadyai bij zijn 2e winkel gezeten en ook dit was super leuk!Als afsluiter hebben we nog een karaokebar bezocht en ik heb nu nog buikpijn van het lachen ongeveer...geef die gasten een microfoon en ze gaan echt he-le-maal los!Ik wilde heel graag een keer naar een concert gaan van zo'n bandje en vertelde dat aan doei (geloof het of niet maar zo heet de zanger van die band) en nu hebben ze kunnen regelen dat ze a.s.donderdag een show geven in hadyai!Ik kijk hier erg naar uit natuurlijk.

Jeej dit bericht gaat wel erg lang worden zo...tijd om maar weer eens aan het werkt te gaan in te tempel....

take care en allemaal bedankt voor de hele leuke reacties,echt super!

greetz,Remus

  • 28 December 2005 - 07:30

    Bourtange:

    Eindelijk eens geen ziekte of overstroming maar plezier
    V.w.b. de toeristen begrijp je nu waarom ik niet naar Thailand ga
    Deze mensen zullen ook nooit de dingen beleven die jij beleeft. Hier is het koud en een beetje wit
    Balkyboy heeft zijn nieuwate stunt uitgehaald het kabinet neemt geen besluiten meer maar voornemens (hij wil zijn handjes niet vuil maken aan dooie nederlandese militairen)Het word tijd voor een nieuwe Premier (een SP er mischien).
    Geniet van je concert

    Herman

  • 28 December 2005 - 08:39

    Lies:

    heehee.
    Dat klinkt zeker tof.
    Gelukkig maak je daar ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel toffe dingen mee. Ik zou zeggen take care en ga uit je dak bij dat concert. Doei;)
    Kus Lies

  • 28 December 2005 - 08:48

    Joow:

    Ahhhw klinkt vet je weekje en about that sextourism.. Daar heb ik idd vorig jaar voor gestreden.. Zijn aantal toerisme scholen die er aan mee doen, moet je een campagne verzinnen om sextoerisme tegen te gaan.. Ons idee had gewonnen dus moesten we met ze 4en onse school vertegenwoordigen.. Het gewonnen idee werd uitgevoerd..

    Helaas.. Zal sextoerisme nooit helemaal bestreden kunnen worden. Zolang het uurloon daar te laag blijft, zullen meisjes zich blijven aanbieden met of met tegenzin..

  • 28 December 2005 - 09:25

    Patty:

    Haha wat heb je gekaraoked? Ik gok "I had the time of my life" of "I got you babe" :P

    Maar sextoerisme.. Bah. Castreren zeg ik!

  • 28 December 2005 - 09:50

    Ronald& Nicole:

    Hee neef!
    Nou, gelukkig laat jij zien dat er ook westerlingen met eigenwaarde in Thailand zijn... Je begrijpt alleen nu wel, dat wanneer je thuis bent, je ons ook een concert schuldig bent he? We kunnen wel een podiumpje regelen denk ik... Blij te horen dat je je weer beter voelt, want ziek zijn is niks, en zeker niet zo ver weg van je eigen omgeving! Groetjes van hier en tot mails!

  • 28 December 2005 - 10:02

    Druifje:

    druif!!

    echt kik allemaal:) goh hoor je niet van thaise mensen die van moshen houden, hehehehe

    nja veel plezier daar nog en ik mis je nou toch wel een beetje or druif!! ik voel me beetje alleen op zo'n grote tros ;)

    tot snel!!

    druivengroet!

  • 28 December 2005 - 10:21

    Rachella:

    iieeeh vieze mannetjes! ben erg benieuwd naar jouw microfoon prestaties ^^

    Kusss!

  • 28 December 2005 - 12:06

    Daddio:

    Hey, cool, een update. Maar ik wist het al want bellen is helemaal niet zo duur:) Leuk dat je het zo goed naar je zin had het weekend. Nog een weekje klooster en dan??? Genieten??? Ik ben jaloers!!! Ik ga sparen voor verlof:)... HUG en knuf:)

  • 28 December 2005 - 12:17

    Peter:

    eigenlijk was het 'western civilization, that would be a good idea' ;-)
    en eigenlijk is dat een quote van gandhi toen hem gevraagd werd wat hij van de westerse beschaving vond.
    wikipediamodusoff
    goed dat je daar de eer van volk en vaderland nog enigszins hoog houdt.
    hier in nederland is het koud, sneeuwt het en werk ik veel...grom
    feyenoord verslaat az, mooie tijden
    geniet daar, ik hoop dat je snel weer honderd procent bent en ik heb al je kleren op 2 planken gelegd omdat ik te weinig kastruimte heb :-p
    tabee

  • 28 December 2005 - 12:19

    Ferdie:

    Oi dudio!
    Stoer, man, allemaal daar!
    (sex-toeristen nie natuurlijk ;-)Ik weet precies hoe het er daar aan toe gaat...) Succes met werken weer en zorg er voor dat je deze week een droog matras heb! Overstromingen worden steeds minder, let the sun shine!!! Hier vriest 't, dudio, ook overdag...brrrrrrr.
    Mega dikke knuf van je dudio!!!

  • 28 December 2005 - 17:26

    Pietr:

    dudde! lekker hoor! thaise emo's:P veel plezier dude!

  • 28 December 2005 - 18:02

    Stefan:

    Hopppaaaaa, kom maar op met die Thaise Hardcore Scene! En over Thaise westerlingen gesproken, ik kan me nog een muziekdocent herinneren die altijd vol lof over Thailand sprak... Dus ik kan die braakneigingen idd goed begrijpen :P

    Have fun and take care!

  • 28 December 2005 - 19:19

    Ma-rry:

    Hoe kan dit: mijn reactie staat bij je vorige bericht??? Dan nog maar een KNUFFEL EN VEEL LIEFS!!
    Tot-tot

  • 29 December 2005 - 11:25

    Pils:

    Hey Rem
    Eindelijk weer een berichtje van je favoriete persoon, moi!Leuk van je te horen, het 2e gedeelte dan he, het eerste oh daar kan ik zoooo kwaad om worden he?! Gelukkig was er goed nieuws over jou en ben je weer beter, toch benieuwd wat er allemaal in die 16 tabletten zat. Hoe ga jij je oud&nieuw vieren jongen? Ik hoop dat je het naar je zin hebt. Ik wens je alvast een supertof nieuwjaar!!
    XXX

  • 30 December 2005 - 21:27

    Ditty En Arie:

    Hoi Rem, blij dat er ook nog beschaafde westerlingen zijn daar, blij dat het weer beter met je gaat, blij dat je je vermaakt. Minder blij met het weer hier, levensgevaarlijk inmiddels. Sneeuw, ijzel, regen etc. Hoop dat je een spetterend oud en nieuw hebt!!!

  • 31 December 2005 - 09:38

    Bep:

    Twee zeer tegengestelde verhalen. Het eerste kent men, helaas en verafschuwt men, maar het tweede is echt geweldig. Het leven is ook heel mooi en leuk. Geniet maar, Remco

  • 31 December 2005 - 13:12

    Heuf:

    eey gozer..
    eindelijk goede verhalen:)behalve het sextoerisme maar aan dat soort evil ga ik zelfs geen woorden vuil maken:( Ik zie je al de 'Carltondans' doen op dat podium onder de mooie klanken van 'it's not unusual'. Ben net terug van een weekje oostenrijk, heb zelf gereden en heb mn eerste 360° op de autobahn al achter de rug. Vanaaf drinken we er één op je als het nieuwe jaar begint. Er word trouwens weer sick veel geld uitgegeven aan knalerwten, tel daar de kerst en sinterklaasinkopen bovenop en je kunt amerika kopen. Viel spaß bij dat concert met de Thaise altos...lijkt me net zoiets onvoorstelbaars als zwarte lonsdalers (dat gaat misschien een officieel woord worden btw)en roep maar als je de eerste thaise gothics hebt gesignaleerd (wil daar wel foto's van:p)..maar goed ik wens je nu alvast een happy nieuwjaar en take care...

    p.s ik ga je zeker een keer proberen te bellen...schandalig dat ik dat nog niet heb gedaan;)

  • 31 December 2005 - 18:22

    Roomie:

    he roomie al reageer ik niet zo vaak kijk wel regelmatig op je site, vindt het erg tof wat je daar allemaal doet en meemaakt. Hoop je over een paar maandjes weer te zien en al die verhalen te horren.
    bij jou is het inmiddels 2006 wij moeten nog ff een paar uurtjes wachten, maar inieder geval de beste wensen voor 2006 en maak er nog wat moois van.
    Groeten Peter

  • 31 December 2005 - 18:45

    Ma-rry:

    Geniet maar van je super-feest aan het Thaise strand: vuurwerk, balonnen, vrienden. Heelijk om even je enthousiaste verhalen te horen!! Gelukkig - en heel uniek- nieuwjaar gewenst!!
    liefs

  • 31 December 2005 - 18:57

    Arnold Zwartbol:

    Hoi Remco,
    Ik wilde je vast het beste wensen voor 2006; bij jou is het nu toch al 2006 of zit ik er naast.
    Het bestuur heeft me gevraagd als algemeen bestuurslid en 12 jan. as valt de beslissing op de ALV. Jouw plekkie zeg maar; jou kan ik natuurlijk never doen vergeten! Niettemin ga ik ervoor.
    Dit is pas de eerste keer dat ik je site check, maar dat ga ik zeker vaker doen.
    Goed om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en enge figuren kom je helaas bijna overal tegen. Veel succes bij je projecten en ik
    lees je verslagen wel.
    By the way: Hugo Chavez for world president en ga met god!

    groet van arnold

  • 31 December 2005 - 20:20

    Mirjam:

    HeY chickie!
    Chill berichtje.. swingen op dat feestje.. laat ze zien dat wij ook dingen hebben die wel leuk zyn aan 'ons westerlingen' (wat haat ik dat woordje 'ons' zeg :s)
    Ehm.. maak ze gek daar en gelukkig ny.. ik spreek je wel weer!
    Latersss!

  • 01 Januari 2006 - 13:47

    Riet:

    Bij deze wens ik je heel veel geluk bij al het werk wat je doet in het nieuwe jaar.

  • 02 Januari 2006 - 14:02

    Roelof En Marieke:

    Hey Rem,

    Je een beetje gedragen daar met oud en nieuw????

    We willen je in ieder geval een heel mooi en bijzonder nieuwjaar wensen!!! Maar dat gaat vast wel lukken met al die ervaringen die je nog gaat opdoen straks met reizen.

    Marieke en ik komen ook die kant op, maar dan ben jij alweer terug in Nederland (waarschijnlijk).
    Wij gaan van de zomer naar Vietnam!!!!!! Tja had ik ook niet meteen gedacht maar lijkt me wel heel gaaf.

    In ieder geval veel plezier daar, hoop dat je ondertussen een beetje kunt gaan genieten van de zon ondertussen!

    Groetjes en knuffels van Marieke en Roelof

  • 03 Januari 2006 - 09:19

    Pier:

    Eeeeey! Even in navolging op Heuf zijn epistel: oud en nieuw was zeker de gekste. Samen met Heuf en Der Johie in Utreg geweest. Vanaf de 7e naar vuurwerk staan kijken: machtig! Idioot hoeveel zorgtoeslaggeld daar de lucht in ging. Naja... dat wordt bruine boterhammen met pindakaas eten voor iedereen zo'n beetje in januari. Flink op je getoost in ieder geval: de goodfeeling en het gemis hebben je vast al bereikt via alom zwevende gevoelsstromen. Ennieweez: oud en nieuw was weer mooi hier. En et toi? Hoor het wel!

  • 03 Januari 2006 - 15:39

    Remco Zelf:

    Ik heb heeel veel nieuwe foto's weten te plaatsen dus geniet ze maar!Morgen komt een verslag van uit en nieuwe etc...ciao!remus

  • 03 Januari 2006 - 15:50

    Sijdude:

    Stoere foto's man!!!!!!!
    Men, je ziet er moe uit man! Get some rest dudio! Geweldig om je vandaag weer ff aan de tel te hebben, buddy! Nog 5 weekjes en ik kan je weer een dikke knuf geven! Cambodja is eg heel stoer. ;-) Succes met werk zoeken!
    PS: wij gaan lekker naar Reel Big Fish 2 februari!!!!! ;-) Ik neem wel ff wat voor je mee.

    Love ya!!! Kroel, Sijdude

  • 04 Januari 2006 - 20:07

    Pietr:

    gelukkig nieuwjaar stan! dat 't je goed gaat! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 33382

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: