je zal maar vertrokken zijn uit had yai...... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu je zal maar vertrokken zijn uit had yai...... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu

je zal maar vertrokken zijn uit had yai......

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

21 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Jeej dan zit je zomaar in bangkok.Na een treinreis die 20 uur duurde maar zonder rare gebeurtenissen verliep ben ik hier net aangekomen.Ik deel mijn kamer met iemand uit Canada (om de kosten laag te houden) en heb geen flauw idee hoelang ik hier wil gaan bleven.Het is wel een redelijke cultuurschok om vanaf het redelijk rustige en nu erg bekende had yai in metropool Bangkok te komen maar het is een leuke uitdaging om het hier net zo naar mijn zin te krijgen als ik had yai.Ondanks dat ik daar geen baan heb kunnen vinden heb ik een geweldige tijd gehad en eergisteren is er zelfs (buiten mijn weten om) een afscheidsfeestje voor mij georganiseerd...wat ik wel erg aardig vond van die thaise gasten.Ik denk dat er hier heeel erg veel te beleven valt en kijk erg uit naar de komende dagen.Ik zal nu ik hier zit weer proberen iets regelmatiger een update te geven want het is er de laatste weken een beetje bij ingeschoten...

Ik ben trouwens al over de helf van mijn avontuur heen.....of dit positief of negatief is ben ik nog niet precies achter....

take care mensen,

adios, remus

  • 21 Januari 2006 - 10:48

    Bepski!:

    Per directe luchtpost richting Bangkok: Een dikke knuffel! Het enige wat ik me nog kan herinneren van Bangkok was het enorme verschil tussen arm en rijk, de constante penetrante vuilniswagen-geur ennn.. de verse anannas! Good luck dude, tof weereens een update van je te lezen! Ik msn je! ZOEN!

  • 21 Januari 2006 - 10:49

    Sijdude:

    Dudio!!!!
    Ik ben lekker als 1ste!
    Is ook niet gek, want ik zit met op msn.
    Veel plezier daar en een dikke knuf van je bud!! Tot over 3 weken. Love ya!
    Ferdie

  • 21 Januari 2006 - 11:25

    Druifje:

    druif!!!

    he he d8 al waar blijft dat nieuws toch hehehe


    bangkok, zou er ook welles heen willen denk :P nja!!!

    fijne tijd nog!!!

    *onze sublieme groet*

  • 21 Januari 2006 - 11:30

    Roel:

    Hey man,

    Had Yai - Bangkok, kan je aardig vergelijken met Bleskensgraaf - Rotterdam denk ik.
    In die laatste stad wist je je ondertussen ook aardig te redden, dus gaat in Bangkok vast ook wel lukken.

    Valt genoeg te zien en te beleven daar volgens mij.

    Anyhow geniet nog maar veel van alles wat je nog gaat beleven daar (en straks in Cambodja natuurlijk).

    Ondertussen halen wij onze schaatsen uit het vet, mogelijk dat we dan toch nog ff kunnen schaatsen van het jaar (volgens Peter Timofeef).

    Dikke knuffel en tot de volgende reactie.

    Liefs,
    Roel en Mariek

  • 21 Januari 2006 - 11:54

    Ma-rry:

    Fijn dat je goed aangekomen bent! Ik moet er niet aan denken om in een miljoenenstad te zitten, maar voor jou is het weer een hele uitdaging. Doe voorzichtig, geniet van alle goeds en vergeet geen foto's te nemen.
    Ik heep dat je "je-oude-bekenden-van de eerste-weken"snel tegenkomt. Liefs vanuit een heerlijk rustige polder, XXXXXXXX

  • 21 Januari 2006 - 16:25

    Lies:

    heee,
    Wow das gaaf je heb daar gewoon toffe matties:d.
    Hoop dat je werk kan vinden in bangkok.
    Hoop snel weer wat van je te horen. Greetz en veel knuffels Annelies

  • 21 Januari 2006 - 16:40

    Pier:

    20 uur in zo'n trein... redelijk gebroken lijkt me. Over treinen gesproken, de ns is hier weer lekker bezig, maar dat even terzijde (stevig stuk persoonlijke frustratie). Hier in (+31) 030 weinig boeiends eigenlijk, except een flinke gasexplosie recht voor mijn neus. Dat was wel ff heftig: een hele winkel ontploft. Wat een klap zeg. Naja dat vertel ik dan nog wel even een keer. Uiteraard zien wij t hier als een positief feit dat t over de helft heen is, behalve dan dat met zn drieen een six-pack een stuk makkelijker te verdelen is :)
    Ciao en have fun!

  • 21 Januari 2006 - 16:45

    Pieter:

    dus je bedoelt dat we alvast weer moeten gaan nadenken over een welkomthuisfeest..:P succes dude in bangkok!

  • 21 Januari 2006 - 19:00

    Daddio:

    Hey, het is weer gelukt allemaal dus:). Ik hoop dat je ook in Bangkok een goeie tijd zult hebben. Ik bel je morgen wel weer even om het laatste nieuws te horen. Ik vind het stiekum wel lekker dat je over de helft bent:)...miss you dude.....

  • 22 Januari 2006 - 11:29

    Ronald En Nicole:

    pff.....20 uur in de trein...Met de vertragingen van de NS weet ik niet of dat wel zo'n lange tijd is hoor.... Hopelijk heb je hier net zo'n plezier als in had yai! Over de helft alweer, tijd vliegt he? Nou, hou je taai en veel plezier vanuit hier!

    Neef en co!

  • 22 Januari 2006 - 18:44

    Ilseje:

    kick some buts in bangkok!
    en wat piet-r probeert te zeggen op je feestje is:
    wat heb je eigenlijk gedaan in thailand?
    ghehe
    kus & zet em op daar

  • 23 Januari 2006 - 06:43

    Martin Aapje:

    Heey Remco,

    Zo vind ik eindelijk eens die site van jou. Maar tof man! Ik herken een heleboel dingen op de foto's, maar het ziet er gaaf uit. Gaat alles naar wens daar? Leuke mensen en sfeer en zo? Nou jongen nog veel succes we horen elkaar nog.

    kus Afro-aap

  • 23 Januari 2006 - 07:36

    Bourtange:

    Hoi Remco

    eindelijk eens weer iets te lezen doet goed
    Ik lees ook de berichtjes hieronder altijd
    Ik wist trouwens niet dat Had yai zo erg was Maar om Rotjeknorr nu te vergelijken met Bangkok lijkt me weer typisch een uitspraak van een rotterdammer.
    maar als je over de helft bent wordt het tijd wat meer van het land te gaan zien. Vorral vanwege het feitdat Bangkok bekent staat om het grote probleem waar jij in Had yai al tegenaan liep (sextoerisme)
    Voor de rest niks nieuws hier in het koude kikkerlandje.

    Groetjes Herman en Niesje

  • 23 Januari 2006 - 11:39

    Sijdude:

    Oi!!

    Goeie uitspraak Herman/Niesje!! Hahaha ;-) Klopt, inderdaad een Rotterdammer! Daar gaat je reputatie, Roel!

    Remus-san, nog veel plezier daar! Laat ff weten of je nog naar Chiang Mai gaat. Ik heb van het weekend mensen gesproken die daar geweest zijn en het moet er echt heeeeel mooi zijn! Tot over 20 dagen! The count-down is al een poosje aan de gang.
    Love ya, knullie!!
    Knuf, Ferdie

  • 23 Januari 2006 - 16:52

    Roomie:

    He gozer slles oke daar in die wereld stad als je tijd heb moet je gewoon een rondje chinatown maken dan kijk je je ogen uit oja doe wel een knijper op je neus.
    en voor verderre tips over bangkok kijk je gewoon ff op mijn site WWW.freewebs.com/vandermeerreizen.

    hou je haaks en inmiddels alweer tot gauw je roomie

  • 23 Januari 2006 - 23:42

    Bourtange:

    Hoi Remco
    Bangkok is mooi en lelijk.
    Zoals je al gemerkt zult hebben erg veel luchtvervuiling, Ga lekker uitwaaien op een lokale pont over de Mekong, is een prachtige ervaring en kost bijna niets.
    Ga ook een dag naar het koning s paleis met zijn musea, de Emerals Boedha moet je eigenlijk door een verrekijker zien.
    Steek de rivier over en bekijk tegen dat de zon ondergaat Wat Arun.
    En in de middle of town ligt de Golden Mount, lekker klimmen.
    Remco geniet van de komende tijd en schrijf snel weer eens op deze site.
    Ps, ga maar niet naar Pat Pong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 33379

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: