bangkok, contrasten genoeg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu bangkok, contrasten genoeg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu

bangkok, contrasten genoeg

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

24 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Woow ik ben echt onder de indruk van Bangkok.De contrasten zijn in alle opzichten enorm.Het ene moment loop de tussen ongelofelijk luxe en dure hotels terwijl je je iets later je afvraagt of deze buurt wel zo veilig is om in te lopen als westerling, vanwege de extreme armoede in de welbekende sloppenwijken.Het is ook erg wennen aan de massa's touristen die hier rondlopen...in hadyai liepen er misschien 100 westerlingen rond in de hele stad, en die luxe heb je hier in bangkok helaas niet meer.De gestructureerde chaos is hier ongelofelijk.Miljoenen mensen met elk hun eigen plan die hun weg proberen te vinden door een stad waar eigenlijk altijd wel file staat (dus denk daar maar eens aan als je een uurtje op de a27 vaststaat haha).Deze jungle ben je al snel vergeten als je in extase langs de schitterende tempels loopt die bangkok rijk is. Nog nooit heb ik zoveel prachtige gebouwen in 1 stad gezien....ik heb mijn voeten helemaal kapot gelopen (letterlijk helaas) vanwege de schitterende dingen die hier te zien zijn. (er zijn ook nieuwe foto's geplaats als het goed is).Grand palace en wat pho waren beide echt een genot voor het oog.Het leuke is dat een van de mensen die ik nog ken van het project nu ook in Bangkok (BKK) is en we zijn samen naar de floating market (drijvende markt/vlooienmarkt) gegaan. Dit was een behoorlijke tegenvaller want ik had gehoopt op een authentiek plaatje van thailand zonder al te veel touristen etc. maar het was 1 groot touristisch circus. Het wat een kleine tegenvaller maar toch een aardige ervaring om eens mee te maken zo drijvend op het water.De terugweg was echter nog minder prettig vanwege het feit dat onze chauffeur besloot met redelijke vaart frontaal op een andere auto te knallen.Ik was aan het slapen in de mini-van en werd opeens wakker van piepende remmen etc en 2 seconden later knalden we op een ander busje....nee dat is lekker.Gelukkig kon ik in een reflex me goed beethouden (gordels kennen ze hier niet) en behalve een schaafwondje op mijn knie voelde ik me prima.Het was natuurlijk wel even schrikken en er was best veel blikschade.Het belangrijkste was dat iedereen nog in leven was en 1 iemand moest met nekklachten naar het ziekenhuis. (diegene zat voor mij en was echt een vreselijke aansteller gewoon, leek alsof hij er geld uit wilde kloppen maar het ging me weer niet iets te ver om dat te vragen aan hem).Vanavond ga ik heerlijk een filmpje pikken met merel (de andere vrijwilligster) en over 2 dagen hoop ik naar chang mai te vertrekken, men zegt dat dit de culturele hoofdstad van Thailand is dus dat klinkt interessant.4 februari wil ik hier weer terug zijn want dan is er een grote protestactie tegen de minister-president van thailand.Ik ben hier redelijk op de hoogte van de politieke situatie en die beste man vertoont verdacht veel overeenkomsten met jan peter B. dus daar dient tegen geprotesteerd te worden.Lijkt me een interessante ervaring en natuurlijk zal ik voorzichtig zijn.Terwijl ik dit typ rammelt mijn maag van de honger dus ik ga even een heerlijke maaltijd langs de weg scoren, goedkoop, voedzaam en heeeel erg lekker!

veel succes met overwinteren en ik denk aan jullie!

take care,

remus

  • 24 Januari 2006 - 12:18

    Sijdude:

    Oi dudio!!

    Fijn dat je het naar je zin hebt daar! Ik heb toendertijd niet veel van Bangkok gezien. Maar je kent me, ik hou niet van grote, stinkende, drukke steden(Rotterdam valt daar helaas ook onder ;-) ) Echt heel stoer dat je naar Chiang Mai gaat, dudio! Moet er heel mooi zijn! D

  • 24 Januari 2006 - 12:19

    Sijdude:

    Dikke knuf dus, ging ff fout, hahaha. Love ya!! Ferdie

  • 24 Januari 2006 - 12:40

    Bourtange:

    He Rem
    Je denkt toch wel om de lijn he
    Die van mij maakt zich erg druk om mijn buikje(HAHAHA)
    mAAR VWB JPB ik ben er nu uit dat is gewoon een travestiet (alleen geen man in vrouwenkleren maar een vrouw in mannenkleren)
    Maar je weet een vrouw in mannenkleren is gevaarlijk dus kijk maar uit met die Demo.
    Veel plezier voor de rest

    Herman

  • 24 Januari 2006 - 16:03

    Ma-rry:

    Hoi, hoi.
    Je hebt er duidelijk een toeristisch dagje opzitten: levert leuke foto's op. (ik had stiekum al op de weblog van anderen foto's van Bangkok bekeken).
    Ben blij dat de gevolgen van je ongeluk meevallen; je hebt inderdaad zo wat.
    Geniet van alle nieuws en een mooie tijd in het noorden.
    O ja, de tekst op je t-shirt (comeback kid): van mij mag je je 5 maanden volmaken hoor, zolang we maar regelmatig contact hebben. Stevige knuffel en veel liefs van mij. XXX
    P.s: die brug lijkt echt heel rotterdams (voor mij als leek natuurlijk).

  • 24 Januari 2006 - 16:04

    Hieke:

    Hey Rem,

    wat fijn om tehoren dat je het naar je zin hebt. Als je 4 feb. weer naar bangkok gaat, blijf je daar dan tot fer en ik komen of ga je tussendoor nog ergens heen! Heel veel plezier in chang mai en tot snel!

    Liefs en dikke KUS

  • 24 Januari 2006 - 17:44

    Pier:

    De baas van Thailand die op DjeePee lijkt? Valt me vies tegen van de beste man; had toch iets autoritairder en zeker egocentrischer met wat meer dictatoriale trekjes. Wat een mietje zeg. Zeker protesteren! 'Thailand zegt nee tegen DjeePee' op je spandoek en toeteren maar!

  • 24 Januari 2006 - 18:26

    Anneke:

    Hoi Remco.
    Je vermaakt je nog steeds begrijp ik. Wat een prachtige en indrukwekkende ervaringen zul je hebben. Zo'n auto ongeluk kan daar dus net zo goed zoals je maar weer gemerkt hebt. Gelukkig heb je het er goed afgebracht. Geniet overal maar van.
    Leef je nu van je spaarcenten,heb je wel geld verdient of zit je al op zwart zaad en bouw je een groot tekort op?

    groetjes vanuit Almere

  • 25 Januari 2006 - 09:28

    Remus:

    ik wilde even zeggen dat ik vandaag (bij puur toeval) langs een plek kwam waar de minister president ook was. Na veel slijmen bij de politie mocht ik dichter bij komen (terwijl ik een hekel aan Mr Thaksin heb)en zag ik m in real life....had gewoon oogcontact met de invloedrijkste man van thailand...aardig gek...zeker als je bedenkt dat ik 4 feb meeloop in een protestmars tegen die enge man...hahahahaha every day is full of surprises hier

    greetz remus

  • 25 Januari 2006 - 11:11

    Daddio:

    Hey Remus, cool, nieuwe foto's. Heb je gisteren nog even gesproken. Trouwens, geen geintjes over files op de A27 he! Zeker niet nu mijn motor net is gestolen:s.... Dikke hug van hier, bel je vandaag nog effe:) Luv U

  • 25 Januari 2006 - 12:13

    Sijdude:

    Oi dude!

    Kijk ff op deze site: www.angkor-lanoria.com! Dit is wat ik geboekt heb voor de eerste 3 nachten in Siem Reap(Cambodja). Ik ga nog ff kijken of we er 4 nachten van kunnen maken, evt. Want je vond 1 dag Angkor Wat een beetje weinig. Maar we zien wel joh.... Ik bel je vanaaf(woensdag) nog ff! Dikke knuf van je bud!!!! Take care, Ferdie

  • 25 Januari 2006 - 17:48

    Ma-rry:

    Ferdie en Hieke, ik heb de site opgezocht en ik wil ook mee!! Laat me gewoon maar 2 weken daar zitten, als jullie gaan trekken; o, nee , er moet ook nog gewerkt worden.
    Fantastich dat jullie Remco gaan opzoeken; ik zie jullie vrijdag. Tot-tot!

  • 25 Januari 2006 - 19:55

    Roomie:

    he gozer ga je dan als nog het mooie noorde bekijken is echt een aanrader hoor het is een afwisselend land met reist en reist envoor de veranderring reist.
    Nee ff serieus als je in Chang Mai bent is het echt de moeite waard om een bezoek te brengen aan de Doi Suthep tempel naast een mooie tempel heb je er bij helder weer ook een schitterend uitzicht, deze tempel staat namelijk op de Doi Suthep berg maar doe wel je wndelschoenen aan want om bij de tempel te komen moet je eerst een trap van 300 treden bedwingen (of je neemt de lift)
    Nou ik zou zeggen vermaak je daar een beetje en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.
    Groeten je Roomie.
    Ps als je de trap beklommen heb heb je een Singa van me verdient (wel een foto als bewijs Graag)

  • 25 Januari 2006 - 21:53

    Lies:

    Hee. wow das wel ff schrikken ja die auto kwam wel heel dichtbij;).
    DAt lijkt me idd erg vreemdde grens van rijk en armoede de daar.
    Hou je taai En geniet verder tot snel kus lies

  • 26 Januari 2006 - 00:47

    Groningen:

    Goede morgen Remco.
    Gelukkig geen problemen na je ongeluk, een schaafwond is snel weer beter als je hem goed schoon houdt.
    Hier was het gistermorgen vreselijk glad, vastgevroren regen met het effect van ijzel.
    Zeker zoab is dan een ijsbaan.
    Het was dan ook een aardige glijpartij op de A7
    Gelukkig heb ik niets, maar ik deed er wel twee keer zo lang over om thuis tekomen.
    Gisteravond sneeuwde het dus ik ben benieuwd hoe het straks is.
    Chang Mai Is zeker de moeite waard.
    Pak de fiets om de diverse tempels in de stad te bezoeken.
    En de Doi Sutep is inderdaad de meest mooie tempel van Thailand.
    Hou er wel rekening mee dat de prijzen in Cambodja
    Hoger zijn dan die in de nieuwtw Lonly Planet staan, metname de entree prijzen.
    Het is wel de moeite waard er heen te gaan.
    Wat Ankor moet je zeker twee dagen heen gaan, wij vonden het te kort!!!
    Groet Niesje

  • 26 Januari 2006 - 13:14

    Bep:

    Wat een rijkdom zit er in die gebouwen. Hadden ze maar wat geld in de problemen van het land gestopt. Toch zijn het hele mooie foto´s. Je staat zelf op de foto of je er geen zin in had. Ik vind je een mooie jongen hoor....groetjes van Bep

  • 27 Januari 2006 - 14:17

    Ma Marry:

    Super, al meer dan 10.000
    keer is deze site bekeken!!
    Geniet ze in het noorden en doe voorzichtig bij alle spannende, sportieve dingen die je van plan bent. Hopelijk is je onderdak snel in orde.
    Enne, gelukkig Chinees nieuwjaar gewenst!!
    We wachten je verslag en de foto's af. Liefs XXX

  • 27 Januari 2006 - 14:37

    Gerrit En Adrie Overduin - Klipper 3:

    Hoe gaat het met Remco? vroegen we Laura en zij verwees ons naar deze site. Eerste reactie: Bofkont. Wat een prachtige omgeving en niet zo koud als hier.

  • 29 Januari 2006 - 14:14

    Hans:

    heej remco,
    dacht zet ook is wat neer.
    veel plezier verder!

  • 30 Januari 2006 - 13:25

    Ilseje:

    neem je telefoon is op, joh!

  • 30 Januari 2006 - 15:28

    Sijdude:

    Even ter info mensen:

    Remus zit voor 3 dagen in de jungle in de buurt van Chiang Mai. De kans is zeer groot dat hij daar geen bereik heeft met zijn mobiel. Hij is woensdag weer terug in de beschaving.

    Rem:
    Ik bel je aan 't eind van de week ook weer ff. We hebben een hoop te bespreken knullie! Veel plezier nog!!! Love ya!
    Ferdie

  • 31 Januari 2006 - 11:29

    Dicky Boele:

    Hoi Remco,
    Wat leuk om jouw belefenissen te lezen en te zien. Prachtige foto's. Je maakt heel leuke dingen mee, maar ook wat minder aangename toestanden. Geniet met volle teugen van deze onderneming en pas goed op jezelf.
    Groeten van Jan en Dicky Boele

  • 31 Januari 2006 - 11:32

    Dicky Boele:

    Hoi Remco,
    Lees ik mijn bericht even terug staat daar toch een "joekel"van een fout in. Het moet belevenissen zijn, sorry hoor, tikfoutje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 33377

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: