In the jungle, the mighty jungle...... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu In the jungle, the mighty jungle...... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van remco kwint - WaarBenJij.nu

In the jungle, the mighty jungle......

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg remco

31 Januari 2006 | Thailand, Chiang Mai

Zoals jullie op het kaartje kunnen zien heb ik het chaotische, smerige en toch charmante bangkok verlaten en bevind ik me nu in chiang mai. Dit is volgens sommige thai de culturele hoofdstad van thailand dus genoeg te doen en zien hier. Toch moet ik eerlijk zeggen dat na het zien van Grand Palace en Wat Pho weinig mooiers te zien is op het gebied van architectuur....maar ik blijf gewoon zoeken. Het voelde aan alsof ik in een rustiek dorpje was beland vergeleken met bangkok en dat voelde best wel relaxed eigenlijk mag ik wel zeggen.Na 2 dagen cultureel bezig te zijn geweest was het tijd voor het wat heftigere werk...een 3 daagse jungletrekking. De groep bestond uit 1 jongeren uit alle hoeken van de wereld en we hebben de grootste lol met elkaar gehad. De eerste dag hebben we echt heel erg lang gelopen (vrij logisch natuurlijk) en s'avonds verbleven we op de top van een berg bij een bergstam. Dit was erg interessant en inspirerend. Deze mensen zijn zo tevreden met het weinige wat ze hebben (geen electriciteit of wat dan ook) en dat was erg mooi om te zien. Lekker aan de thee bij het kampvuur onder een eindeloze sterrenhemel....schitterend!De 2e dag hebben we een toch naar een waterval ondernomen (zie foto's) en ook dat was erg gezellig en vooral verfrissend bij een temperatuur boven de 30 graden. Die avond hebben we op een nog hogere bergtop overnacht en dat was erg gezellig en gruwelijk koud. Het waren nauwelijks kamers te noemen waar we in sliepen omdat de bamboestokken (bedoelt als muur) grotendeels van de kamer waren afgevallen waardoor je praktisch in de open lucht sliep. Zelfs met 4 dekens kwam ik nog niet in slaap vanwege de temperatuur. Toch is dit ook weer een nuttige ervaring en als ik hoor hoe koud het is in nederland kan ik dit alleen maar zien als een daad van solidariteit van mij met nederland...zo is mijn geweten ook weer goed.De laatste dag hebben we na een korte wandeling een toch gemaakt op de rug van een olifant...dit is echt een heerlijke ervaring, ongelofelijk wat een kracht er in zo'n beest zit. Alsof dit allemaal nog niet bijzonder genoeg was gingen we daarna raften (met een roeiboot een wilde rivier bevaren )wat ook echt heel erg stoer is om te doen. Als afsluiting hebben we nog een uur op een boot gezeten gemaakt van bamboestokken (ze doen hier vanalles met dat spul) en daarna werd iedereen terug gebracht hier in Chiang Mai. Vanavond gaan we met een deel van de groep nog even iets leuks doen....dus ik heb het hier nog steeds prima naar mijn zin!

Take care,

remus,

p.s. Ik ga zo even proberen foto's erbij te zetten en heel erg bedankt iedereen voor alle leuke reacties en de vele pageviews....tof!

  • 31 Januari 2006 - 12:55

    Ma Marry:

    Super allemaal; ik wist via de telefoon al dat je met 11 jongeren op stap was (ipv 1; typfoutje waarschijnlijk). Geniet nog even van de "rust"voordat je weer naar Bangkok vertrekt.
    We genieten van je foto's en verhalen. LIEFS XXXXX

  • 31 Januari 2006 - 12:57

    Sijdude:

    Dudio!!!!!!

    Stoere trip man!!
    Heel gaaf dat je dit gedaan hebt! Ik heb je trouwens ff een belangrijke sms gestuurd! Lees maar.... ;-) Ik heb ook nog een extra nacht geboekt in Siem Reap(Angkor Wat)! Dus kunnen heerlijk 2 dagen ronddwalen in Angkor! Nog 12 dagen om je weer een dikke knuf te geven, verlang ik heel erg naar!!! ;-) Love ya kerel!
    Ferdie

  • 31 Januari 2006 - 13:01

    Bourtange:

    Beste Remco

    Als een nacht in de kou je geweten al sust, ben je in de wieg gelegd voor Politicus.
    Alleen niet bij de SP.
    Het is gelukkig niet zo koud meer maar dat ijs en de rijp die er smorgens vaak ligt is prachtig.

  • 31 Januari 2006 - 13:09

    Hieke:

    Hey Rem,

    Even een berichtje van mij. Heb niet zo heel veel te vertellen, want heb je nu ook op msn. Vind het wel heel gaaf wat je de afgelopen dagen hebt gedaan. Nog heel even en dan zijn Ferdie en ik ook daar. Heb er echt superveel zin in!

    Dikke KUS

  • 31 Januari 2006 - 13:14

    Sijdude:

    Hahahaha, heel grappig! Telkens als ik je site weer open, staat er een nieuwe foto op! ;-) Hiek: Geef hm een dikke knuf via msn van me en zeg hm dat ik inderdaad ook heel veel zin heb in Cambodja en dat ik van hm hou!!!!

  • 31 Januari 2006 - 13:29

    Hieke:

    Die foto's zijn echt heel stoer! Vooral die op die olifant, echt gaaf!

    Liefje, ik heb een dikke knuf via msn gegeven en gezegt dat je ook heel veel zin heb in Cambodja en dat je van hm hou!!!!

    Liefs en Dikke KUS

  • 31 Januari 2006 - 15:25

    Jaap-Willem:

    Dude! Neem een olifantje mee, dat is echt heel hip..! ;) Geniet ervan!

  • 01 Februari 2006 - 11:42

    Roelof:

    Hey Tarzan,

    Coole foto's van je op die olifant. Zijn wel een beetje klein uitgevallen daar die beesten, we zijn wel wat groter gewend......

    Anyway enjoy your time everthere (zal vast wel lukken denk ik), voor de rest gaat alles lekker zn gangetje hier.

    Dikke knuffel van Roelof (en Marieke natuurlijk)

  • 01 Februari 2006 - 12:41

    Roomie:

    He gozer wordt ech jaloers op je het is me hier veel te koud , en wat heb ik dan weinig gezien daar maar goed hou je taai en maak veel meer tripies waar je ons mee kan "vervelen" .
    groeten je roomie

  • 01 Februari 2006 - 16:52

    Bep:

    Hoi Remco,
    Inmiddels sta je bij mijn favourieten, dus kom ik met regelmaat op je site.Wat een geweldige ervaringen allemaal en zal ik je eens wat zeggen: Ik geloof dat ik ook wel op zo'n olifant durf...

  • 02 Februari 2006 - 13:04

    Ma-rry:

    Hoi Remus!!
    Volgens mij ga je vandaag over de 11111 "pageviews"heen:wow!
    Ga straks met je tantes bowlen en dan uit eten. Bel je snel weer. Liefs uit een winterse polder (kan me niks bij 30 graden voorstellen!)

  • 04 Februari 2006 - 09:27

    Ma-rry:

    Gefeliciteerd met Ilse!!!
    Vergeet je je schoonzusje niet, ook al ben je misschien druk met van alles in Bankok? Doe voorzichtig daar; ik probeer je vandaag te bellen. Liefs

  • 05 Februari 2006 - 10:06

    Peter:

    rem, hou eens op met de hele dag op je site klikken om de pageviews omhoog te krijgen ;-)
    Nee hoor tof dat iedereen zo meeleeft. Na wat achterhalig leeswerk zie ik toch ook wel dat je heel veel tofs doet daar, keep having fun.
    ik ben naar walk the line geweest, ook leuk ;-)
    en vandaag is modern life is war en ik kan niet.....grom

  • 05 Februari 2006 - 10:24

    Arie En Ditty:

    Hoi Remco (TARZAN the Elephantman),
    zag tot mijn schrik dat ik je vorige bericht had gemist.Schade nu ingehaald, foto's bekeken en bij deze weer even gereageerd. Jouw ma bleek een kei bij het bowlen!! Beetje piepen om ons op een dwaalspoor te zetten en vervolgens gewoon winnen. Onze score's zullen bij menigeen wel op de lachspieren werken, maar we hadden lol voor 10, en daar gaat het om. Bescheiden "avontuur" vergeleken met die van jou, maar ja, we zijn niet allemaal van die globetrotters. Time flies, tot gauw.

  • 05 Februari 2006 - 11:10

    Opa Tamminga:

    Net met opa dit opgezocht en hij gaat vanmiddag alles bekijken! Liefs en veel succes van opa!!

  • 06 Februari 2006 - 11:55

    Sijdude:

    Dudio! Nog 6 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-) Sorry, moest ik ff kwijt, hahaha. Veel plezier in Bangkok nog. Love ya! Killerknuf from your best bud!
    Ferdie

  • 07 Februari 2006 - 11:39

    Sijdude:

    Nog 5!!...Nog 5 dagen voordat we er zijn!! Eigenlijk nog 4 dagen, als je het tijdsverschil meerekent ;-) Dudio, ik bel je vrijdag-aaf ff om alles ff door te bespreken. Dudio, vergeet alsjeblieft je malaria-pillen, "de test", US Dollars en Thai Baht's niet! Heel belangrijk! Ik kan me echt niet voorstellen dat we zondag in Bangkok staan! Zo raar.... Wel weer zeer stoer op jou weer te zien dan, dude!!! En natuurlijk om die gave reis door Cambodja te maken. Veel plezier nog in Bangkok en tot zondag! Love ya knullie!! Knuf x Ferdie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 33390

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: